Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2012

Πρόχειρα σχεδιασμένα μέτρα για τις συγκοινωνίες!

Ερώτηση του Ν. Χρυσόγελου σχετικά με τις αυξήσεις τιμών εισιτηρίων στα ΜΜΜ

Το θέμα της επικείμενης αύξησης των τιμών των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς  είχε φέρει με γραπτή ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο Νίκος Χρυσόγελος.  Στο μεταξύ δημοσιεύματα αναφέρονται σε προσωρινή αναβολή του μέτρου αποδεικνύοντας πόσο πρόχειρα λαμβάνονται οι αποφάσεις.

Σύμφωνα με το νέο Μνημόνιο ως το Μάρτιο του 2013 θα αυξηθούν «τουλάχιστον κατά 25%» τα εισιτήρια αστικών λεωφορείων και τρένων, για ενίσχυση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων κατά 40 εκατ. ευρώ την επόμενη διετία. Όμως, μετά από εντατικοποίηση των ελέγχων το διάστημα 24 Σεπτεμβρίου - 28 Οκτωβρίου 2012 σημειώθηκε αύξηση εσόδων από πωλήσεις εισιτηρίων κατά 9.9% τον Οκτώβριο του 2012 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2011, ενώ ο αρμόδιος υπουργός ανέδειξε πρόσφατα τις δυνατότητες αύξησης των εσόδων από την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής αναφέροντας ότι χωρίς ελέγχους κι άλλα μέτρα καταπολέμησης της εισιτηριοδιαφυγής, οι απώλειες εσόδων για το σύνολο των εταιρειών τού ομίλου ΟΑΣΑ και του Προαστιακού, κυμαίνονται από 25 έως 37,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Από την άλλη, το μέτρο αν εφαρμοστεί τελικώς είναι πολύ πιθανόν να οδηγήσει στα αντίθετα αποτελέσματα καθώς η μεγάλη αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, ιδιαίτερα σε μια οικονομικά δύσκολη περίοδο, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση εσόδων λόγω αύξησης της εισιτηριοδιαφυγής ή/και μείωσης του αριθμού των επιβατών, και κυρίως αυτών που ανήκουν στις κοινωνικά ευάλωτες ομάδες [1]
Ενώ πρόσφατα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι το μέτρο θα εφαρμοστεί από τον Οκτώβριο του 2013, ο Ν. Χρυσόγελος εστιάζει στη λογική της επιμονής της τρόικας στο μέτρο ζητώντας να μάθει σε ποια μελέτη βασίστηκε η απόφαση για αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, αν λήφθηκαν υπόψη τα πρόσφατα θετικά αποτελέσματα της καταπολέμησης της εισιτηριοδιαφυγής και κυρίως αν συνυπολογίστηκε η αδυναμία των πολιτών να πληρώσουν ακριβότερα εισιτήρια τη στιγμή που αυξάνεται η ανεργία και περιορίζεται το εισόδημά τους.

Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων δήλωσε σχετικά:
«Η έλλειψη συγκροτημένου και ολοκληρωμένου εναλλακτικού σχεδίου διεξόδου από την κρίση και η μειωμένη διαπραγματευτική ισχύς και αξιοπιστία της χώρας την καθιστά ευάλωτη απέναντι σε παράλογα κελεύσματα της τρόικας όπως αυτό της αύξησης των τιμών των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τη στιγμή που ο στόχος ενίσχυσης των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων μπορεί να επιτευχθεί με τη στοχευμένη καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, όπως ισχυρίζεται ο αρμόδιος υπουργός αλλά και κυρίως όπως αποδεικνύεται στην πράξη από την απόδοση των μέτρων αντιμετώπισης της εισιτηριοδιαφυγής στο σύντονο χρονικό διάστημα εφαρμογής τους, η τρόικα εξακολουθεί να επιμένει στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων. Ενώ οι ευθύνες του πολιτικού συστήματος για την αναξιοπιστία της χώρας είναι δεδομένες, η διέξοδος από την κρίση δε γίνεται να προκύψει από την εφαρμογή αβάσιμων εμμονών της τρόικας που συνεχίζουν να πλήττουν τους οικονομικά ασθενέστερους και να βυθίζουν τη χώρα στην ύφεση. Είναι λοιπόν απαραίτητο να αναζητηθούν εξηγήσεις και κυρίως να επιδιωχθούν αλλαγές πολιτικών σε ό,τι αφορά την Ελλάδα σε επίπεδο ΕΕ.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog περιμένει τα νεα και τα σχόλια σας μέσα από το Facebook, το Twitter, και το e-mail μας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...