Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

ΠΑΣΟΚ: Ενστάσεις για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Ενστάσεις για το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ εκφράζει το ΠΑΣΟΚ.

Στη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή ο εισηγητής του κόμματος Φίλιππος Σαχινίδης υποστήριξε ότι «από την διεθνή εμπειρία γνωρίζουμε ότι προϋπόθεση για να προχωρήσουμε σε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος από το κράτος προς κάποιον ιδιώτη σε μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές συνθήκες είναι η ύπαρξη Ρυθμιστικής Αρχής».

«Πώς η κυβέρνηση αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να προχωρήσει η διάθεση από το ΤΑΙΠΕΔ πακέτου μετοχών άνω του 50%, χωρίς, όμως να έχει προχωρήσει στην εφαρμογή της πρόβλεψης του ν. 4150, με τον οποίο προβλέπεται η δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής;», διερωτήθηκε.

Ο κ. Σαχινίδης εκτίμησε ότι αυτό το κενό μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα και νόθευση του ανταγωνισμού.

«Όταν κατατέθηκε ο ν.3845/2010 από τον Υπουργό Οικονομικών τον κ. Παπακωνσταντίνου επροτείνετο τότε η πώληση του 23,1% των μετοχών. Αργότερα με τον ν.4093/2012 που κατατέθηκε από τον Υπουργό Οικονομικών τον κ. Στουρνάρα προβλέπονταν ιδιωτικοποιήσεις κυρίως μέσω παραχωρήσεων με στόχο την αξιοποίηση των λιμένων. Σήμερα προχωρούμε στην επιλογή της πρότασης για την διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών. Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε την διαδρομή; Πώς ξεκινήσαμε από το 23,1%, μετά πήγαμε σε παραχωρήσεις και καταλήγουμε στην επιλογή την οποία έχουμε σήμερα», σημείωσε.

Στο τέλος της διαδικασίας, ο Γ. Κουτσούκος τόνισε ότι «τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό και πώς θα τα κρίνει Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ακόμα αδιευκρίνιστα» ενώ «το επόμενο σημείο στο οποίο είμαστε στον αέρα είναι σε σχέση με το μέλλον των επενδύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Λιμάνι με κοινοτικούς πόρους, το οποίο είναι αβέβαιο πώς θα συνεχιστεί και αν θα μπλέξουν στις διαδικασίες περί των κρατικών ενισχύσεων».

Σε σημερινή ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ υπενθυμίζει ότι η θέση του κόμματος για την αξιοποίηση των λιμένων όπως αυτή έχει συμπεριληφθεί τόσο στους νόμους δημοσιονομικής σταθερότητας, όσο και στο πρόγραμμα του Κινήματος αλλά και στην προγραμματική συμφωνία στήριξης της κυβέρνησης και έχει αποτυπωθεί από τον κ. Βενιζέλο είναι ότι «τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης για το μέλλον του τόπου και τα διευρωπαϊκά δίκτυα και δεν είναι αποδεκτή η υποκατάσταση του κρατικού μονοπωλίου από ιδιωτικά μονοπώλια».

Καταλήγοντας το Κίνημα τάσσεται υπέρ της αξιοποίησης της περιουσίας των λιμανιών, «με διαδικασίες όμως που είναι συμβατές με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε θέματα ανταγωνισμού, διαφάνειας, αποτελεσματικότητας, εργασιακών σχέσεων και προστασίας του περιβάλλοντος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog περιμένει τα νεα και τα σχόλια σας μέσα από το Facebook, το Twitter, και το e-mail μας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...