Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

Η Συνέντευξη Μπακογιάννη στο δελτίο ειδήσεων του MEGA

Ο. ΤΡΕΜΗ: Να ξεκινήσουμε από αυτό το χθεσινό τρομοκρατικό χτύπημα. Είναι βέβαιο ότι έχουμε μια άλλη μορφή τρομοκρατίας, θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας γι΄ αυτό και θα ήθελα να μου πείτε εάν για την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε σήμερα, έξι μήνες μετά την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, έχει προσωπικά ευθύνη ο κ. Χρυσοχοΐδης, γιατί βλέπω ότι οι δηλώσεις όλων των αρμοδίων της Νέας Δημοκρατίας λένε ότι "εκείνος ουσιαστικά έσπειρε ανέμους κι επομένως η χώρα θερίζει θύελλες".
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Κυρία Τρέμη μιλάτε με έναν άνθρωπο ο οποίος δίνει αυτή τη μάχη πάρα πολλά χρόνια, νομίζω ότι αυτό θα μου το αναγνωρίσετε κι έχει συνεργαστεί με όλους που είχαν κατά διαστήματα δώσει τη μάχη κατά της τρομοκρατίας.
Ο. ΤΡΕΜΗ: Και με τον κ. Χρυσοχοΐδη από όσο ξέρω κι έχετε εκφραστεί θετικά στο παρελθόν, γι΄ αυτό σας ρωτάω.
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Και με τον κ. Χρυσοχοΐδη, με τον οποίο συνεργάστηκα τότε όταν υπήρξε η εξάρθρωση της 17 Νοέμβρη. Εγώ κα Τρέμη δεν πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή κάποια κομματική αντιπαράθεση βοηθάει, αυτή τη στιγμή πρέπει να μιλάμε λιγότερο και αυτό θα καλούσα και τον κ. Χρυσοχοΐδη να το κάνει και να δουλέψουμε περισσότερο.
Ο. ΤΡΕΜΗ: Το λέτε και προς την πλευρά των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας όμως φαντάζομαι.
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Το λέω προς τη μεριά του κ. Χρυσοχοΐδη, διότι μιλάει πάρα πολύ, αλλά εδώ χρειάζεται να συντονίσουμε τη δράση μας.

Αυτό που είδα εγώ  κα Τρέμη σήμερα κι εσείς είσαστε  μάνα κι εγώ είμαι μάνα, είδα ένα  παιδί δέκα ετών ξαπλωμένο σε ένα  κρεβάτι εντατικής, ένα κοριτσάκι  κα Τρέμη το οποίο χάνει κατά πάσα πιθανότητα το φως του και έχασε τον αδερφό του δεκαπέντε χρονών. Και ένοιωσα τέτοια οργή, που πιστεύω ότι θα πρέπει όλοι μαζί να βγούμε κάποια στιγμή και να πούμε «φτάνει». Η βία, η τρομοκρατία και το έγκλημα, το οργανωμένο έγκλημα πλέον στην Ελλάδα, έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Προχθές στα Πατήσια σκοτώθηκαν τρεις άνθρωποι, η περιοχή των Πατησίων δεν είναι βιώσιμη πλέον. Πρέπει λοιπόν από κοινού να κάνουμε μία προσπάθεια και να πούμε ότι θα έχουμε μηδενική ανοχή κι όταν λέω μηδενική ανοχή το εννοώ.
Ο. ΤΡΕΜΗ: Μα όταν μιλάμε για ανθρώπους που δε δίνουν καμία σημασία στην ανθρώπινη ζωή κα Μπακογιάννη πως πιστεύετε ότι η κοινωνία μπορεί να αντιδράσει σε τέτοιου είδους καταστάσεις;
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Πιστεύω ότι αντιδράσανε όλες οι κοινωνίες κα Τρέμη. Αντιδράσανε οι Ισπανοί, αντιδράσανε οι Γάλλοι και βγήκαν και είπαν αυτό το «φτάνει πια» με πάρα πολύ δυνατή φωνή και είπαν ότι εμείς δεν πρόκειται πλέον να δείξουμε κανενός είδους κατανόηση, ανοχή, ακόμα και έμμεση στήριξη με την έννοια ότι υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι κάθε λίγο και λιγάκι το πρώτο πράγμα το οποίο κάνουν είναι να χτυπούν την Αστυνομία.

Η Αστυνομία αυτή τη στιγμή θέλει στήριξη, οι άντρες και οι γυναίκες της Αστυνομίας πρέπει να στηριχθούν σε ένα πάρα πολύ δύσκολο έργο και σε ένα πάρα πολύ δύσκολο περιβάλλον. Και οφείλουμε να το κάνουμε όλοι μας και να το κάνουμε με αποφασιστικότητα, να σταματήσουμε να προσπαθούμε να βρούμε ο ένας τις αδυναμίες του άλλου, αλλά να βγούμε και να πούμε ότι απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους, απέναντι σε αυτούς τους εγκληματίες, είμαστε όλοι. Όλοι.

Χωρίς μισόλογα, αλλά στηρίζοντας την Αστυνομία, διότι αυτή είναι εντεταλμένη για να προσπαθήσει να λύσει το θέμα, στηρίζοντάς τους και συμβάλλοντας με όλες μας τις δυνάμεις.
Π. ΤΣΙΜΑΣ: Κυρία Μπακογιάννη, αυτό που λέτε το «φτάνει πια» που είναι σωστό, η ηθική καταδίκη απομόνωση της τρομοκρατίας είναι ανάγκη να υπάρξει. Όμως, υπήρξε πριν οχτώ-εννιά χρόνια, όταν συνελήφθησαν οι άνθρωποι της 17 Νοέμβρη και δικάστηκαν η ελληνική κοινωνία με τον τρόπο της το είχε πει αυτό το «φτάνει πια» κι αυτό βοήθησε στο να εξαρθρωθεί εκείνη η οργάνωση.
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Ναι, ναι.
Π. ΤΣΙΜΑΣ: Πως εξηγείτε, γιατί εκτός από το να καταδικάσουμε πρέπει και να καταλάβουμε.
Πως είναι δυνατόν οχτώ χρόνια μετά να βρισκόμαστε μπροστά σε ένα καινούριο τρομοκρατικό φαινόμενο, που να είναι πολύ διαφορετικό από το προηγούμενο, αλλά και πολύ πιο διάχυτο, πολύ πιο μαζικό, να φαίνεται να στρατολογεί νέους ανθρώπους από παντού, να έχει αρκετά μεγάλη διάδοση, αρκετά μεγάλο αριθμό ανθρώπων που εμπλέκονται σε αυτό και χτυπήματα που πραγματικά ξεπερνάνε τη λογική του ανθρώπου.
Δεν πρέπει να καταλάβουμε  τι συνέβη; Τι μας συνέβη, γιατί ηττήθηκε το Ελληνικό Κράτος και ηττήθηκε η  ελληνική κοινωνία οχτώ μετά από μία  νίκη;
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Κύριε Τσίμα, να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, δε δίνω κανένα ελαφρυντικό, έτσι; Δεν έχω ποτέ μπει στη λογική ότι κάποιοι άνθρωποι δικαιούνται να σκοτώσουν ή να φέρνουν ένα παιδί σε αυτή την κατάσταση, για όποια κοινωνική έκφραση θέλουν να έχουν. Δηλαδή ποτέ δεν έχω μπει σε αυτή τη λογική και δεν μπορώ να μπω.
Αυτό που σίγουρα  όμως πρέπει να πω είναι ότι ως κοινωνία έχουμε πάθει μιθριδατισμό. Δηλαδή σκάνε βόμβες κάθε μέρα στην Αθήνα. Είναι ζήτημα πλέον αν περνάνε πλέον σε κάποιο blog ως είδηση. Έχουμε μία κοινωνία, η οποία παρακολουθεί αυτή την κατάσταση της βίας, σε μία πόλη όπως είναι η Αθήνα. Τη ζήσανε κι άλλες πόλεις πριν από μας τη βία, όπως τον άνθρωπο που σκοτώσανε για 300 ευρώ εχθές στα Πατήσια, ή τον άνθρωπο τον οποίον ληστεύουν και σκοτώνουν για 50 ή για 100 ευρώ ή για 1.000, δεν έχει σημασία το ποσό.
Κάποια στιγμή λοιπόν πρέπει να πούμε ότι εδώ πρέπει να υπάρξει μία συλλογική αντίδραση. Κι αυτό που είπα ήταν συμβολικό να βγούμε να διαδηλώσουμε, εννοώ όμως ότι όλοι μαζί πρέπει να πούμε ότι θα έχουμε μηδενική ανοχή. Μόνο οι πόλεις και μιλάω τώρα για την Αθήνα οι οποίες έδειξαν μία τέτοια διάθεση από πλευράς κοινωνίας, από πλευράς ηγεσίας και στήριξαν τις Αστυνομίες τους αποτελεσματικά, αυτές κατάφεραν να τελειώσουν με αυτά τα προβλήματα.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Όταν λέτε συχνά το «μηδενική ανοχή, μηδενική ανοχή», πράγμα το οποίο δεν έχω λόγο να αμφισβητήσω, υπονοείτε ότι κάποιοι δεν συμφωνούν με αυτή τη μηδενική ανοχή;
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Ναι κ. Πρετεντέρη αυτό δεν το υπονοώ, το λέω ευθέως.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Ποιοι;
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Λέω ότι κάθε φορά που λέει «σκοτώθηκε στο τρομοκρατικό χτύπημα ένας αθώος», με συγχωρείτε, ο άλλος είναι ένοχος ο οποίος σκοτώθηκε; Δεν υπάρχουν ένοχοι, όταν εμείς ψηφίσαμε την κατάργηση της θανατικής καταδίκης το κάναμε μετά λόγου γνώσεως.
Ποιός είναι αυτός που έχει δικαίωμα να αφαιρεί ζωές σήμερα; Ποιος είναι αυτός που μπορεί να παίζει με τη ζωή των μικρών παιδιών; Ποιος είναι αυτός ο οποίος έχει δικαίωμα να αρχίζει και να λέει ότι "να το συζητήσουμε", τι να συζητήσουμε; Σε ποιο κράτος δικαίου έχεις δικαίωμα να βάζεις βόμβες; Να το καταλάβω κι εγώ. Με συγχωρείτε, δεν έχω καμία ανοχή.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Κοιτάξτε, αυτό αφορά τους τρομοκράτες και δε θα κάνουμε διάλογο με αυτούς τους τύπους, εντάξει. Πιστεύετε ότι υπάρχουν και στην πολιτική σκηνή άνθρωποι, κόμματα, παρατάξεις, πολιτικοί χώροι ενδεχομένως, που δεν έχουν αυτή τη μηδενική ανοχή;
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Εγώ στέκομαι στις δηλώσεις όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων, τα οποία καταδικάσανε και τα λοιπά, στέκομαι σε αυτό. Αν υπάρχουν χώροι εκτός Κοινοβουλίου, οι οποίοι θεωρούν ότι έχουν τέτοιου είδους δικαιώματα, δε με βρίσκουν σύμφωνη και θεωρώ ότι πρέπει να απαντηθούν και να απαντηθούν έτσι απόλυτα. Και το λέω το "απόλυτα" διότι δυστυχώς δεν το κάναμε τόσα χρόνια και πρέπει να το κάνουμε. Και πρέπει να το κάνουμε όχι μόνο για την τρομοκρατία, διότι σήμερα όλοι ξέρουμε ότι το οργανωμένο έγκλημα και η τρομοκρατία είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Δηλαδή αυτοί οι κύριοι που ληστεύουν με τέτοια άνεση και σκοτώνουν, έχουν υπόγειες διασυνδέσεις και με αυτούς οι οποίοι το παίζουν δήθεν τρομοκράτες.
Άρα οφείλουμε να κάνουμε  μία συντονισμένη προσπάθεια, ο καθένας από το μετερίζι του και να πούμε αυτό ότι έφθασε πλέον στα όριά του και σας το λέω ειλικρινά.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Λοιπόν όπως λέμε για την τρομοκρατία και την ίδια μέρα σήμερα ο κ. Παπακωνσταντίνου στην Επιτροπή στη Βουλή σας κατηγόρησε ότι "ταυτίζεστε με τη μεγάλη ακίνητη περιουσία".
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Ναι, ο κ. Παπακωνσταντίνου με κατηγόρησε γιατί..
Ο. ΤΡΕΜΗ: Όχι σήμερα, χθες.
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Γιατί είχα την άποψη, την οποία θα σας την πω κι εσάς εδώ. Εγώ συμφωνώ σε πάρα πολλά σημεία αυτού του νομοσχεδίου και του το είπα του κ. Παπακωνσταντίνου, γιατί πιστεύω κ. Πρετεντέρη ότι στην κατάσταση που βρισκόμαστε κανένας δεν έχει την πολυτέλεια να βλέπει μέσα από κομματικό φακό την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας.
Και έχω έναν εφιάλτη και δεν τον έχω μόνον εγώ, τον έχει πάρα πολύς κόσμος, εάν σήμερα δεν πετύχουμε και τους επόμενους τέσσερις-πέντε μήνες και βγει ο κ. Παπανδρέου το Σεπτέμβριο και πει στον ελληνικό λαό «ελληνικέ λαέ δεν πετύχαμε» και κάποιοι άλλοι, γιατί είμαστε στην αυστηρότερη επιτήρηση που υπάρχει, ερήμην υμών μπορούν να πουν το πιο προσβλητικό που μπορεί να λεχθεί σε Έλληνα Πρωθυπουργό ή Έλληνα Υπουργό Οικονομικών «περάστε παρακαλώ έξω κύριοι κι εμείς θα πάρουμε πρόσθετα μέτρα».
Ο. ΤΡΕΜΗ: Ναι, κα Μπακογιάννη όμως για να μη γίνει αυτό, υπάρχουν κάποια προαπαιτούμενα.
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Ναι ακριβώς, πρόσθετα μέτρα λοιπόν ο κόσμος αυτή τη στιγμή δημοσιονομικά δεν αντέχει. Άρα πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα.
Ο. ΤΡΕΜΗ: Πριν πάμε σε αυτό, είμαστε στο φορολογικό κι εγώ θέλω να σας ρωτήσω, επειδή είπατε ότι "κάνει κάποιες αλλαγές προς τη σωστή κατεύθυνση" για το θέμα της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης, γιατί έχουμε λίγο μπλεχτεί.
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Ναι, συμφωνώ απολύτως.
Ο. ΤΡΕΜΗ: Ακούστε, έχουμε λίγο μπλεχτεί. Βλέπω και σε ένα χαρτί που έχω επάνω μου, το non paper που στέλνει ο πολιτικός σχεδιασμός, όπου προτείνεται να επιλέγει ο φορολογούμενος σε περιπτώσεις μικρών επιχειρήσεων εμπορίας ή παροχής υπηρεσιών, εάν θέλει να υπαχθεί στο καθεστώς του λογιστικού προσδιορισμού ή του τεκμαρτού εισοδήματος. Δηλαδή θα καλέσουμε τον φορολογούμενο να διαλέξει τι, πως θα φορολογείται λιγότερο;
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Δεν το ξέρω αυτό κα Τρέμη. Εγώ μπορώ να σας πω ποια είναι η δική μου η γνώμη. Η γνώμη η δική μου είναι ότι η διεύρυνση της φορολογικής βάσης είναι σωστή, η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης είναι σωστή αρχής γενομένης από μας τους Βουλευτές, γιατί είναι αδιανόητο να έχουμε αυτοτελή φορολόγηση και αυτό ισχύει για όλους, η φορολόγηση των offshore είναι σωστή και υπάρχουν μέτρα..
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Ναι, αλλά τολμώ να πω ότι αργά το καταλάβατε.
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Βεβαίως, μα τη δέχομαι αυτή την κριτική κ. Πρετεντέρη απολύτως. Να προσθέσω και κάτι άλλο και αυτό το οποίο γίνεται αυτή τη στιγμή, δηλαδή ότι δεν είναι δυνατόν τώρα να κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας ένας άνθρωπος να έχει πισίνα, δύο οικιακές βοηθούς και δύο καγιέν που είμαστε οι πρώτοι σε πωλήσεις σε καγιέν και να δηλώνει 10 χιλιάδες εισόδημα.
Π. ΤΣΙΜΑΣ: Στον κόσμο όχι στην Ελλάδα, η Ελλάδα είναι η πρώτη στον κόσμο στα καγιέν σε αναλογία με πληθυσμό.
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Ναι, η πρώτη στον κόσμο, εντάξει, εγώ είπα πρώτη στην Ευρώπη, να είναι πρώτη στον κόσμο σε καγιέν και να δηλώνει ότι έχει 10 χιλιάδες εισόδημα. Βεβαίως δεν έχει αυτό το εισόδημα και βεβαίως πρέπει να πληρώσει, άρα όλα αυτά είναι σωστά και τουλάχιστον εγώ το λέω ανοιχτά και το υποστηρίζω. Από κει και πέρα κάνει κατά τη γνώμη μου δύο λάθη: Την υπέρμετρη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας. Δεν είπα να μην τη φορολογήσει, είπα ότι η φορολόγηση στο ύψος που το κάνει αυτή τη στιγμή είναι ληστρική, θα οδηγήσει σε απόλυτο πάγωμα της οικοδομής, θα οδηγήσει σε απόλυτη αδυναμία πάρα πολλών ανθρώπων, που έχουν κληρονομήσει σπίτια, που έχουν τεκμαρτό εισόδημα, να τα πληρώσουν και αυτό θα προσθέσει στη δυσκολία την οποία έχει σήμερα η αγορά.
Του έκανα αντιπρόταση, του είπα ότι υπάρχει μία φορολογία η οποία εφαρμόζεται σε πάρα πολλά μέρη του κόσμου, που είναι αυτή του αυτόματου υπερτιμήματος. Δηλαδή αγοράσατε κ. Τσίμα μου εσείς ένα σπίτι που έκανε 100 δραχμές, όταν το πουλήσετε διότι το Ελληνικό Κράτος ή ο Δήμαρχος ή δεν ξέρω τι σας πήγε στις 500, αυτομάτως να φορολογείται αυτό. Εν πάση περιπτώσει, αυτό κατά τη γνώμη μου..
Π. ΤΣΙΜΑΣ: Ξέρετε πολύ καλά όμως ότι εάν δεν φορολογήσει την ακίνητη περιουσία άμεσα έσοδα στα δημόσια ταμεία τώρα που καιγόμαστε δε έρχονται από πουθενά αλλού. 
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Μα κ. Τσίμα κι εμείς φορολογήσαμε και να φορολογήσει περισσότερο, εγώ δεν έχω καμία αντίρρηση, να μην το κάνει με τις κλίμακες που το κάνει αυτή τη στιγμή, γιατί φοβάμαι ότι το αποτέλεσμα θα είναι το αντίθετο από αυτό που επιδιώκει.
Η δεύτερη ριζική μου  διαφωνία είναι αυτό που κάνει  με τις επιχειρήσεις. Ήρθαν σήμερα και οι φορείς, ήρθε η ΓΣΕΒΕΕ. Εάν σήμερα φορολογήσει τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα με 40% επί των κερδών τους, των διανεμομένων κερδών, αυτό θα οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις στο να φύγουν από την Ελλάδα. Είναι περικυκλωμένη η Ελλάδα από χώρες και μάλιστα της Ευρωζώνης, βλέπε Βουλγαρία, που έχουν 10% φορολόγηση.
Π. ΤΣΙΜΑΣ: Η Λετονία έχει μηδέν.
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Καλά, δεν πάω στη Λετονία, εγώ λέω για τη γειτονιά μας, η Κύπρος. Πως έγινε η Κύπρος παράδεισος των επιχειρήσεων; Ακολούθησε μία λογική η οποία λέει ότι δε σε εξοντώνω.
Π. ΤΣΙΜΑΣ: Και πως θα δοθεί μια αίσθηση δικαίου, ότι φορολογούνται όλοι κατά το μέτρο της δύναμής τους, άμα εξαιρέσεις τις επιχειρήσεις και τη μεγάλη ακίνητη περιουσία;
Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Κύριε Τσίμα, τον φορολογείς. Εγώ το τελευταίο πράγμα που ήρθα σήμερα να πω είναι ότι έχω κανένα κέφι να βλέπω πλούσιους να φοροδιαφεύγουν. Εμένα άλλος είναι ο φόβος μου και νομίζω πως είναι όλων μας φόβος, ο φόβος της ανεργίας. Δεν υπάρχει μεγαλύτερος φόβος για τους έξι μήνες που έρχονται, από τον αριθμό των ανέργων.
Εάν λοιπόν αυτές οι επιχειρήσεις οδηγούνται είτε στο να φύγουν είτε στο κλείσιμο πολύ ολίγον με ενδιαφέρει τι θα κάνει ο επιχειρηματίας. Για να σας το πω και χοντρά, υπάρχουν επιχειρηματίες σήμερα που κάνουν τη μεγάλη ζωή στο εξωτερικό και οι άνθρωποι που αφήσανε πίσω τους στη Νάουσα είναι άνεργοι.
Λοιπόν την ανεργία  πρέπει να σκεφθούμε και πρέπει να σκεφθούμε ότι αν θέλουμε να βγούμε από αυτό το πρόβλημα που έχουμε, συμφωνώ παραδείγματος χάρη με αυτά που λέει το ΙΟΒΕ, που λέει ότι "αν απελευθερώσουμε τις αγορές θα έχουμε αύξηση 1,5% του ΑΕΠ".
Το καμποτάζ κύριοι μας  κοστίζει 1 δις. Μα για όνομα του  Θεού, εδώ κάνουμε «κρα», το μισό σας δελτίο πέρασε για να συζητάμε αν καταφέραμε σήμερα να πάρουμε το 1 δις και πήραμε 980 εκατομμύρια και έχουμε μία απόφαση την οποία πρέπει να πάρουμε και να ανοίξουμε τις αγορές μας και να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας.
Οι θέσεις εργασίας είναι το παν σήμερα και σας το λέει ένας άνθρωπος που το αναπτυξιακό πρόγραμμα Ευρυτανίας το μέτραγα κάθε μήνα από τα βιβλιάρια του ΙΚΑ που ανοίγανε. Αν ανοίγανε πηγαίναμε καλά, αν κλείνανε δεν πηγαίναμε καλά. 

Εδω μπορείτε να δείτε είτε να μοιραστείτε το βίντεο της συνέντευξης.
 

«Το πιστόλι αποδείχθηκε νεροπίστολο»

Σφοδρή αντιπαράθεση προκάλεσε στη Βουλή και στη συνεχιζόμενη συζήτηση για το φορολογικό νομοσχέδιο η κριτική της αντιπολίτευσης για τα επιτόκια δανεισμού στις κινήσεις των τελευταίων ημερών.
«Η ΝΔ παραμένει αδιόρθωτη, χωρίς να θέλει να παραδεχθεί την χειρίστη κατάσταση στην οποία έφερε την οικονομία», τόνισε παρεμβαίνοντας ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ενώ λίγο νωρίτερα η κυρία Ντόρα Μπακογιάννη απέρριψε τους ισχυρισμούς βουλευτών του ΠΑΣΟΚ ότι η ΝΔ επιχαίρει για τη σημερινή κατάσταση.
«Ψυχραιμία», συνέστησε ο κ. Παπακωνσταντίνου, προσθέτοντας ότι δεν είναι δυνατόν ό,τι συζητείται σε έναν οργανισμό στην Ουάσιγκτον να προκαλεί θόρυβο στην Αθήνα.

Ο διάλογος ξεκίνησε από τον εισηγητή της ΝΔ Θεόδωρο Καράογλου που είπε ότι «είναι η πρώτη φορά στην τελευταία εικοσαετία που η χώρα δεν μπόρεσε να δανειστεί», αναφερόμενος στη χθεσινή επανέκδοση του 20ετούς ομολόγου, όπου ο ΟΔΔΗΧ ήθελε να αντλήσει έως ένα δισ. ευρώ, αλλά τελικά συγκέντρωσε 390 εκατ. ευρώ.
Ακολούθησε ο αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, που χαρακτήρισε τα επιτόκια δανεισμού στο νέο 7ετές ομόλογο που εκδόθηκε προχθές «ως ψυχρολουσία για την κυβερνητική προπαγάνδα για γρήγορη αποκλιμάκωση των επιτοκίων».
«Το πιστόλι αποδείχθηκε νεροπίστολο», συνέχισε ο κ. Παπαδημούλης, προσθέτοντας ότι «η υφεσιακή δυναμική μας οδηγεί πιο κοντά στο ΔΝΤ, το οποίο δίνει άλλη ερμηνεία σε σχέση με την Κομισιόν για όσα αποφασίστηκαν στις Βρυξέλλες».

Ο τομεάρχης της ΝΔ Χρήστος Σταϊκούρας επέμεινε ότι «το πανηγυρικό κλίμα δεν δικαιολογείται, αλλά απαιτείται αντί της θριαμβολογίας περίσκεψη και σε καμία περίπτωση αντιφατικές δηλώσεις.
«Περισσεύει η υποκρισία, δείχνουν να επιχαίρουν, αν και βασικοί υπεύθυνοι», απάντησε από το ΠΑΣΟΚ ο Χρήστος Πρωτόπαπας, ενώ ο Δημήτρης Κουσελάς απέδωσε «διαστροφή σε αυτούς που οδήγησαν στον εκτροχιασμό και επιχαίρουν».

«Είναι λάθος να υποστηρίζετε ότι επιχαίρουμε. Την αγωνία μας για το που πάει η οικονομία δεν μπορείτε εσείς να τη μεταφράζετε σε χαρά. Αυτό πρέπει να το πάρετε πίσω», υπογράμμισε παρεμβαίνοντας η κυρία Μπακογιάννη.

«Δεν κάνω δίκη προθέσεων, αλλά η ΝΔ εξακολουθεί να μην αποδέχεται τις ευθύνες της, για το πού βρίσκεται σήμερα η χώρα, παρενέβη ο κ. Παπακωνσταντίνου. Και συνέχισε:

«Είναι αδιόρθωτη η ΝΔ που αρνείται να παραδεχθεί ότι παρέδωσε μία οικονομία σμπαράλια, ένα διαλυμένο φοροεισπρακτικό μηχανισμό και αυξημένες τις δαπάνες λόγω των δώρων που κάνατε. Διαλύσατε το κράτος και ζητάτε τώρα τα ρέστα» είπε.

Ο υπουργός συνέχισε λέγοντας ότι δεν συνιστά σοβαρή αντιμετώπιση και υπεύθυνη στάση να γίνεται με αυτόν τρόπο συζήτηση για ανάλογα θέματα. Η Ελλάδα, υπογράμμισε, δανείζεται κάθε φορά χαμηλότερα από την προηγουμένη, κι αυτό οφείλεται στο ότι έχουν ληφθεί σωστά μέτρα αποκλιμάκωσης του κόστους δανεισμού.

Ειδικά για τον προ ημερών δανεισμό με ομόλογο επταετούς διάρκειας, είπε ότι έγινε σκοπίμως, γιατί τα προηγούμενα δάνεια ήταν πενταετούς και 10ετούς διάρκειας, ενώ το συγκεκριμένο απευθυνόταν σε συγκεκριμένους αγοραστές.

Για το 20ετές ομόλογο, είπε ότι ήταν κάτι απολύτως ειδικό «κι όποιος μιλά και σχολιάζει, δείχνει πως δεν ξέρει πώς λειτουργεί το σύστημα».
«Η χώρα συνεχίζει να δανείζεται πιο ψηλά από ό,τι θέλουμε», είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου, δήλωσε όμως βέβαιος ότι θα επέλθει αποκλιμάκωση σε συνάρτηση με τα μέτρα που λαμβάνονται και την απόλυτη εφαρμογή του Προγράμματος Σταθερότητας.

«Ήδη», είπε, «έχει ολοκληρωθεί ο δανεισμός του Απριλίου που είναι ο πιο δύσκολος μήνας και θα ακολουθήσει ο Μάιος, ενώ από εκεί και πέρα θα πορευθούμε με τις δικές μας δυνάμεις».

Ανταπαντώντας ο εισηγητής της ΝΔ, κ. Καράογλου, επέμεινε ότι η χθεσινή προσπάθεια ήταν ατυχής: «Ήταν η πρώτη φορά που η χώρα δεν μπόρεσε να δανειστεί το ποσό που ήθελε. Να σταματήσει το παραμύθι ότι για όλα φταίει η ΝΔ. Είστε κυβέρνηση έξι μήνες και ήδη έχετε διαμορφώσει ένα πολύ αρνητικό κλίμα στην οικονομία εντός και εκτός χώρας»

Ο υπουργός επανήλθε στην κριτική και απέκλεισε το ενδεχόμενο προσφυγής στο ΔΝΤ:
«Είναι ακατανόητο γιατί συγχέεται ό,τι υποστηρίζει ένας οργανισμός στην Ουάσιγκτον. Το ΔΝΤ είναι ένας ανεξάρτητος οργανισμός που έχει τους δικούς του κανόνες και αυτά που δήλωσε ο επικεφαλής Στρος Καν είναι το προφανές. Η πραγματική διάσταση δεν έχει σχέση με το θόρυβο. Η πραγματική διάσταση είναι ότι η Ελλάδα χρειαζόταν την απόφαση που ελήφθη για ευρωπαϊκή στήριξη».

Ποιος πληρώνει τον προφέσορα;

Μυστήριο εξακολουθεί να καλύπτει το συνολικό κόστος του «φροντιστηρίου» σε υπουργούς, για το οποίο κλήθηκε στην Ελλάδα ο καθηγητής του  Χάρβαρντ Ρόναλντ Χάιφετζ.

Στο συγκεκριμένο ερώτημα -δηλαδή για το κόστος φιλοξενίας και ποιος το κάλυψε- το οποίο απηύθυνε το star.gr,  τόσο το γραφείο του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Πεταλωτή όσο και το γραφείο τύπου του ΠΑΣΟΚ και η κα. Καρακλιούμη, δεν ήταν σε θέση να μας ενημερώσουν για το ποσό που δαπανήθηκε.

Κυβέρνηση και  Ιπποκράτους (όπου και έγινε το σεμινάριο - «φροντιστήριο»)  διαψεύδουν μεν τα περί αμοιβής ύψους 250.000 ευρώ, διαβεβαιώνοντας ότι «δεν υπάρχει κανένα θέμα αμοιβής»,  αλλά τηρούν «σιγή ιχθύος» σχετικά με το πόσο στοίχισε η φιλοξενία, σε ποιο ξενοδοχείο και για πόσες ημέρες

Παραδόξως, παρότι η νέα διακυβέρνηση  κάνει λόγο κάθε τρεις και λίγο για «διαφάνεια παντού», το ποσό που χρειάσθηκε να ξοδευθεί  αντιμετωπίζεται σαν «επτασφράγιστο μυστικό». Η μοναδική διευκρίνιση που δίνεται είναι ότι το σεμινάριο για τη διαχείριση κρίσεων το διοργάνωσε το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης του ΠΑΣΟΚ και ότι σε αυτό συμμετείχαν όχι μόνο κυβερνητικά αλλά και κομματικά στελέχη. 

Αξίζει να σημειωθεί πάντως  ότι επρόκειτο για ένα «φροντιστήριο» με αρκετές «κοπάνες»,  καθώς στο τετράωρο σεμινάριο του αμερικανού καθηγητή για την διαχείριση κρίσεων δεν προσήλθαν οι περισσότεροι  υπουργοί. Αλλά και αυτοί που  συμμετείχαν (Παμπούκης, Κατσέλη, Γερουλάνος, Ξενογιαννακοπούλου, Μπιρμπίλη και αρκετοί υφυπουργοί)   ήρθαν καθυστερημένοι και έφυγαν στο διάλειμμα!   

Ακόμη όμως και εάν η δαπάνη φιλοξενίας βαρύνει το κομματικό ταμείο, θα πρέπει  να την γνωρίζει ο πολίτης που καλείται συνεχώς σε λιτότητα και περικοπές. Άλλωστε και το κομματικό ταμείο από τον κρατικό προϋπολογισμό χρηματοδοτείται κατά μεγάλο μέρος, άρα από όλους μας, οπότε δικαιούμαστε να γνωρίζουμε σε καιρό οικονομικής κρίσης πόσο στοιχίζει ένα «φροντιστήριο» τεσσάρων ωρών στην Ιπποκράτους. This is the question, όπως θα έλεγε και ο καθηγητής… 

Διαμάχη ΔΝΤ και ΕΚΤ για την Ελλάδα

Διαμάχη για το μηχανισμό στήριξης της Ελλάδας φαίνεται να έχει ξεσπάσει ανάμεσα στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Την ώρα που το spread του δεκαετούς ομολόγου, μετά την απομάκρυνση αμερικανικών κεφαλαίων, σημείωνε νέα κούρσα στις αγορές, ο επικεφαλής του ΔΝΤ, Ντομινίκ Στρος Καν, αιφνιδίαζε με τη δήλωση του ότι «αν η Ελλάδα ζητήσει στήριξη, θα την παράσχουμε. Θα είναι πρόγραμμα του ΔΝΤ, αποφασισμένο από το ΔΝΤ, το οποίο και θα καθορίσει τους όρους».
Λίγες ώρες αργότερα, σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το Mega από τη Νέα Υόρκη, το ΔΝΤ άρχιζε την προετοιμασία έκτακτης σύσκεψης για την Τετάρτη με θέμα τον μηχανισμό στήριξης της ελληνικής οικονομίας.
Και ενώ η Ελλάδα δεν έχει ζητήσει ακόμα την ενεργοποίηση του μηχανισμού, η Ευρωπαίκή Κεντρική Τράπεζα, με δηλώσεις του μέλους της Jozef Makuch, επισημαίνει ότι η αποδοχή των ελληνικών ομολόγων διαβάθμισης ΒΒΒ, ως ενέχυρων, βοηθά στην επίλυση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας, ακόμα και χωρίς βοήθεια από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι η ανάμειξη του ΔΝΤ στο δημοσιονομικό πρόβλημα της Ελλάδας δεν βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην ατζέντα και εξέφρασε την πεποίθηση ότι ούτε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ούτε η Ελλάδα πιστεύουν πως θα χρειαστεί συνδρομή του.

Νωρίτερα ο πρωθυπουργός δήλωσε στο υπουργικό συμβούλιο ότι είναι ανάγκη να τηρηθεί πιστά το Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης, ζητώντας την κινητοποίηση όλων των δυνάμεων προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο κ. Παπανδρέου τόνισε επίσης ότι πρέπει να υπάρξει συνεπής και έγκαιρη υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων που ανέλαβε η κυβέρνηση, ενώ αναφερόμενος στην Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ είπε ότι «περάσαμε έναν κάβο με δύσκολους χειρισμούς και κατορθώσαμε να στηριχθεί η Ελλάδα».

Παράλληλα χαρακτήρισε δύσκολη την επόμενη περίοδο και πρόσθεσε ότι όλες οι μεγάλες αλλαγές θα γίνουν το 2010, για να βιώνουν τα επόμενα χρόνια οι πολίτες τα αποτελέσματα αυτών των αλλαγών. Υπογράμμισε μάλιστα ότι επίκεντρο αυτών των αλλαγών αποτελεί το σχέδιο «Καλλικράτης», πάνω στο όποίο θα στηριχθεί όλη η αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας.

Ο πρωθυπουργός τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει στην  ανάπτυξη και την κοινωνική δικαιοσύνη, κάνοντας παράλληλα τους πολίτες να συνειδητοποιήσουν ότι τελειώνει η ατιμωρησία και ότι μπαίνει τάξη και ευνομία σε τομείς όπως η ασφάλεια και η διαφθορά.

Το πρωί της Τρίτης ο κ. Παπανδρέου είχε συζητήσει τις εξελίξεις στις αγορές με τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Προβόπουλο, ο οποίος μίλησε για εξομάλυνση της κατάστασης.

Συζητήθηκε επίσης η έκδοση του επταετούς ομολόγου για 5 δισ. ευρώ με επιτόκιο 5,9%, αλλά και η έκδοση εικοσαετούς ομολόγου για 1 δις ευρώ, στο οποίο αντλήθηκαν μόνο 390 εκ. ευρώ  με  επιτόκιο επίσης  5,9%.

Ικανοποιημένος δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, τονίζοντας ότι  «είναι μεγάλο λάθος να πιστεύουμε ότι μερικές μέρες μετά τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα καταρρεύσουν τα spread». Πρόσθεσε επίσης ότι «τα spread θα έχουν μια σταδιακή αποκλιμάκωση».

Στις αγορές πάντως το spread του δεκαετούς ομολόγου, μετά την απομάκρυνση αμερικανικών κεφαλαίων, σημείωσε έντονα ανοδική πορεία και κυμάνθηκε από 313 μέχρι 336 μονάδες βάσης.

«Δυστυχώς δικαιωθήκαμε όταν λέγαμε ότι το αποτέλεσμα της Συνόδου Κορυφής θα φανεί στα επιτόκια δανεισμού. Η ευθύνη των Κυβερνητικών χειρισμών, σε μεθόδους και σε ανθρώπινο στελεχιακό δυναμικό, βαραίνει από δω και μπρός αποκλειστικά τον κ. Παπανδρέου», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΝΔ.

Εντωμεταξύ, η Λούκα Κατσέλη παρουσίασε τέσσερα νέα προγράμματα του ΕΣΠΑ, τα οποία, όπως εκτιμά το οικονομικό επιτελείο, αναμένεται να τονώσουν την αγορά με 275 εκατ. ευρώ.

Ντόρα για τρομοκρατία: χρειάζονται λίγα λόγια

Άλλη μία δημόσια παρέμβαση έκανε μέσα στην ίδια ημέρα η Ντόρα Μπακογιάννη, μιλώντας στο δελτίο ειδήσεων του Mega για την τρομοκρατία, την εγκληματικότητα και το φορολογικό νομοσχέδιο.

«Δε πιστεύω ότι χρειάζεται κομματική αντιπαράθεση» ανέφερε για την τρομοκρατία η πρώην υπουργός, ενώ πρόσθεσε για το συγκεκριμένο ζήτημα ότι «πρέπει να μιλάμε λίγο». Σε ερώτηση πάντως εάν αυτό αφορά και στελέχη της ΝΔ απάντησε αρνητικά. «Το λέω για τον κ. Χρυσοχοΐδη, ο οποίος μιλά πάρα πολύ» διευκρίνισε.

Σε μια άλλη διπλής ερμηνείας αναφορά είπε ότι η αστυνομία χρειάζεται στήριξη και ότι αυτό οφείλουν να το κάνουν όλοι και «να σταματήσει ο ένας να προσπαθεί να βρει τις αδυναμίες του άλλου», λίγες ώρες μετά την επίσκεψή του Α. Σαμαρά στο Α.Τ.  Πατησίων και την κριτική που άσκησε  από εκεί.

Η κ. Μπακογιάννη ισχυρίσθηκε ότι η ελληνική κοινωνία έχει πάθει μιθριδατισμό με τις τρομοκρατικές επιθέσεις, με αποτέλεσμα κανείς να μην δίνει σημασία πλέον στις εκρήξεις βομβών «που περνάνε στα ψιλά», αλλά δήλωσε και ότι δεν πιστεύει ότι υπάρχει κοινοβουλευτικό κόμμα  που δίνει κάλυψη στους τρομοκράτες. Πρόσθεσε όμως ότι η κοινωνία  δεν πρέπει να δίνει κανένα άλλοθι στην τρομοκρατία, συνδέοντάς της με τα κοινωνικά προβλήματα, όπως και ότι χρειάζεται η συστράτευση όλων στην καταπολέμησή της. Το ίδιο ανέφερε και για την έξαρση της εγκληματικότητας.

Για το φορολογικό νομοσχέδιο υποστήριξε ότι είναι θετικές συγκεκριμένες ρυθμίσεις, όπως η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης, αλλά και ότι είναι αντίθετη στη μεγάλη  αύξηση της φορολογίας για την ακίνητη περιουσία (λόγος για τον οποίο προηγουμένως είχε δεχθεί στη Βουλή την έντονη κριτική του Γ. Παπακωνσταντίνου). Αντίθετη δήλωσε (σε στιλ μανιφέστου) και με την αύξηση των φορολογικών συντελεστών για τις επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας ότι θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ανεργία με την «μετανάστευση» επαγγελματικών δραστηριοτήτων στο εξωτερικό, ενώ υπενθύμισε ότι στη Βουλγαρία ο αντίστοιχος συντελεστής βρίσκεται μόλις στο 10%.  

ΙΕΚ… Μαξίμου: Μετά το φροντιστήριο μάθημα με προτζέκτορα!

Προτζέκτορα μάθαμε ότι χρησιμοποίησε ο Γιώργος προκειμένου να κάνει  «μάθημα» στα μέλη της κυβέρνησης στο άτυπο υπουργικό συμβούλιο!

Ο πρωθυπουργός ήθελε να δείξει σε ποιους τομείς πρέπει να δώσουν έμφαση στην προώθηση του κυβερνητικού έργου,  με έναν πρωτότυπο αν μη τι άλλο τρόπο,  εάν όχι και αμφιλεγόμενο.

Γιατί μην μου πει κάποιος ότι μπορεί να διανοηθεί  τον πατέρα του σημερινού πρωθυπουργού Ανδρέα να κάνει μάθημα σε…  μαυροπίνακα στους δικούς του υπουργούς!  Εάν προστεθεί στα παραπάνω και το ότι ο πρωθυπουργός έφερε καθηγητή από τις ΗΠΑ για να κάνει…  φροντιστήριο στα μέλη της κυβέρνησης, τα σχόλια για «ΙΕΚ Μαξίμου» δεν μοιάζουν υπερβολικά.  

Ας ελπίσουμε ότι δεν θα είναι «μαθητευόμενων μάγων» τουλάχιστον.  

Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

Γ. Παπανδρέου: να τηρηθεί πιστά το ΠΣΑ

Το Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης είναι ανάγκη να τηρηθεί πιστά επισήμανε ο πρωθυπουργός, μιλώντας στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, ζητώντας την κινητοποίηση προς αυτή την κατεύθυνση όλων των δυνάμεων.

Ο κ. Παπανδρέου τόνισε επίσης ότι πρέπει να υπάρξει συνεπής και έγκαιρη υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων που ανέλαβε η κυβέρνηση. Σημείωσε επίσης ότι πρέπει να ενισχυθεί το ΠΑΣΟΚ για να μπορεί να συνδέει την κυβέρνηση με τους πολίτες.

Αναφερόμενος στην Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, ο πρωθυπουργός είπε ότι «περάσαμε έναν κάβο με δύσκολους χειρισμούς και κατορθώσαμε να στηριχθεί η Ελλάδα, αλλά το θέμα αυτό να γίνει και ευρωπαϊκό».

Παράλληλα χαρακτήρισε δύσκολη την επόμενη περίοδο και πρόσθεσε ότι όλες οι μεγάλες αλλαγές θα γίνουν το 2010, για να βιώνουν τα επόμενα χρόνια οι πολίτες τα αποτελέσματα αυτών των αλλαγών. Υπογράμμισε μάλιστα ότι επίκεντρο αυτών των αλλαγών αποτελεί το σχέδιο «Καλλικράτης», πάνω στο όποίο θα στηριχθεί όλη η αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας.

Ο πρωθυπουργός τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει στην  ανάπτυξη και την κοινωνική δικαιοσύνη, κάνοντας παράλληλα τους πολίτες να συνειδητοποιήσουν ότι τελειώνει η ατιμωρησία και ότι μπαίνει τάξη και ευνομία σε τομείς όπως η ασφάλεια και η διαφθορά.

Νωρίτερα ο κ. Παπανδρέου είχε συζητήσει τις εξελίξεις στις αγορές με τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Προβόπουλο, ο οποίος μίλησε για εξομάλυνση της κατάστασης.

Συζητήθηκε επίσης η έκδοση του επταετούς ομολόγου για 5 δισ. ευρώ με επιτόκιο 5,9%, αλλά και η έκδοση εικοσαετούς ομολόγου για 1 δις ευρώ, στο οποίο αντλήθηκαν μόνο 390 εκ. ευρώ  με  επιτόκιο επίσης  5,9%.

Ικανοποιημένος δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, τονίζοντας ότι  «είναι μεγάλο λάθος να πιστεύουμε ότι μερικές μέρες μετά τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα καταρρεύσουν τα spread». Πρόσθεσε επίσης ότι «τα spread θα έχουν μια σταδιακή αποκλιμάκωση».

Στις αγορές πάντως το spread του δεκαετούς ομολόγου, μετά την απομάκρυνση αμερικανικών κεφαλαίων, σημείωσε έντονα ανοδική πορεία και κυμάνθηκε από 313 μέχρι 336 μονάδες βάσης.

Την ίδια ώρα ο επικεφαλής του ΔΝΤ, Ντομινίκ Στρος Καν, αιφνιδίασε με τη δήλωση του ότι «αν η Ελλάδα ζητήσει στήριξη, θα της παράσχουμε στήριξη. Θα είναι πρόγραμμα του ΔΝΤ, αποφασισμένο από το ΔΝΤ, το οποίο και θα καθορίσει τους όρους».

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, που μετέδωσε το Mega από τη Νέα Υόρκη, την Τετάρτη θα συγκληθεί σύσκεψη στο ΔΝΤ με θέμα την Ελλάδα, αφού, όπως φαίνεται και από τη δήλωση του κ. Καν υπάρχει μια διαμάχη με την ΕΕ για το σχέδιο στήριξης, που η Ελλάδα ακόμα δεν χρησιμοποιεί.

«Δυστυχώς δικαιωθήκαμε όταν λέγαμε ότι το αποτέλεσμα της Συνόδου Κορυφής θα φανεί στα επιτόκια δανεισμού. Η ευθύνη των Κυβερνητικών χειρισμών, σε μεθόδους και σε ανθρώπινο στελεχιακό δυναμικό, βαραίνει από δω και μπρός αποκλειστικά τον κ. Παπανδρέου», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΝΔ.

Εντωμεταξύ, η Λούκα Κατσέλη παρουσίασε τέσσερα νέα προγράμματα του ΕΣΠΑ, τα οποία, όπως εκτιμά το οικονομικό επιτελείο, αναμένεται να τονώσουν την αγορά με 275 εκατ. ευρώ.

Χαμός στη ΝΔ για τις… πιρουέτες της Πιπιλή

Το έλα να δεις γίνεται στη ΝΔ από τις αντιδράσεις των στελεχών που  διαπίστωσαν με έκπληξη  ότι  μία Φωτεινή Πιπιλή που συμμετείχε στο χορευτικό ριάλιτι του ANT1  Dancing with the stars,  δεν είναι άλλη από την βουλευτή του κόμματος.

Οι πιρουέτες Πιπιλή σε αρκετούς πάντως προκάλεσαν  χαμόγελα με… νόημα, καθώς τα ειρωνικά σχόλια έδωσαν και πήραν για τη «γαλάζια» βουλευτή, ακόμη και στο περιβάλλον Σαμαρά (τον οποίο στήριξε για την εκλογή του ως αρχηγού). Προφανώς, ο πρόεδρος του κόμματος δεν εννοούσε αυτό ακριβώς όταν μιλούσε για «άνοιγμα στην κοινωνία»…

Η Φωτεινή Πιπιλή είχε την ευκαιρία πάντως με την συμμετοχή της στο σόου να βρεθεί κοντά σε σελέμπριτις με συγγενικούς δεσμούς με την «πολυκατοικία». Όπως με τη σύζυγο του βουλευτή του ΛΑΟΣ Ευγενία Μανωλίδου (που β μέσα σε λίγα χρόνια από μαέστρος συμφωνικής μουσικής έγινε «τηλεπερσόνα»). Βρέθηκε όμως να λικνίζεται και   με το πρώην τοπ μόντελ Βίκυ Κουλιανού, με τους  ηθοποιούς  Κώστα Σόμμερ, Σταμάτη Γαρδέλη  και άλλες «καλλιτεχνικές» (λέμε τώρα…) δυνάμεις .   

Η αλήθεια είναι ότι στον εν γένει βίο της η Πιπιλή είναι  οπαδός  του «λαϊκού τσα τσα»,  που λέει και το τραγούδι, οπότε προς τι η έκπληξη; Για να μην μιλήσουμε για  τις παράταιρες ή και εκκεντρικές στιλιστικές επιλογές στην ενδυμασία. Επιλογές  οι οποίες προκαλούν μειδιάματα στις συνεδριάσεις κομματικών οργάνων  και κάνουν την Παπακώστα με τα ταγιέρ της να μοιάζει με «θεά».   

Άλλες φορές πάλι έχει προκαλέσει «εγκεφαλικά» στην εκάστοτε ηγεσία με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες της. Όπως όταν ελαφρά τη καρδία ζήτησε να καταργηθεί το «άβατον» των γυναικών στο Άγιον Όρος, κάνοντας πολλούς να ωρύονται. Ή όταν επιμένει να μιλάει σε μια περίπου ακατάληπτη γλώσσα  στους συνομιλητές της, με μια δική της «αργκό», που κάνει αρκετούς να αισθάνονται ότι βρίσκονται στο… λιμάνι. Συνηθισμένη της πρακτική είναι και  να ασκεί κριτική σε όλους και σε όλα, χωρίς να καταλαβαίνει κανείς για ποιον ακριβώς λόγο.    Αλλά άμα είσαι «επιτηδευμένα  ανεπιτήδευτος»  έτσι πρέπει να συμπεριφέρεσαι  κι ας κινδυνεύεις να σε πουν «δήθεν».  Βρε τι τραβάνε και αυτές οι (βουλευτίνες)  χορεύτριες… 

Συγγνώμη του Έλληνα πρέσβη για τα ρατσιστικά συνθήματα

Συγγνώμη για τα ρατσιστικά συνθήματα που ακούστηκαν στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου, στην Αθήνα, από ομάδα ένστολων του Λιμενικού Σώματος, ζήτησε ο πρέσβης της Ελλάδας στα Τίρανα, Νικόλαος Πάζιος, επιβεβαιώνοντας την αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης να ερευνήσει εμπεριστατωμένα το περιστατικό και να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες.

Όπως αναφέρεται- μεταξύ άλλων- σε σχετική ανακοίνωση από το γραφείο Τύπου του αλβανικού Υπουργείου Εξωτερικών, «ο πρέσβης κ. Πάζιος εξέφρασε στον κ. Μέτα (σ.σ. αντιπρόεδρο της αλβανικής κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών) τη λύπη του για το συμβάν και τον διαβεβαίωσε πως οι ελληνικές αρχές θα ερευνήσουν εμπεριστατωμένα το περιστατικό και θα τιμωρήσουν τους δράστες».

Είχε προηγηθεί η έντονη αντίδραση του κ. Μέτα, ο οποίος έκανε λόγο για «σκανδαλώδη και καταδικαστέα ενέργεια». Ωστόσο, ο αντιπρόεδρος της αλβανικής κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών δήλωσε ακόμη πως εκτιμά την άμεση και αποφασιστική αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης, τονίζοντας πως οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών και λαών θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται.

Στο μεταξύ, το Σάββατο, εκπρόσωποι αρκετών αλβανικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων διαδήλωσαν μπροστά από την ελληνική πρεσβεία, στα Τίρανα, διαμαρτυρόμενοι για τα συνθήματα αυτά που ακούστηκαν κατά την παρέλαση της 25ης Μαρτίου.

Το αστυνομικό τμήμα Πατησίων επισκέφθηκε ο Αντώνης Σαμαράς

Το Αστυνομικό Τμήμα Πατησίων επισκέφθηκε την Μεγάλη Τρίτη ο Πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς, με αφορμή την έξαρση της βίας που παρουσιάζεται στην περιοχή. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, δήλωσε. «Φτάνει πια» συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Ο Αντ.Σαμαράς ενημερώθηκε από το διοικητή του τμήματος για την κατάσταση, με αφορμή και το τρομοκρατικό χτύπημα, αλλά και τη δολοφονία ιδιοκτήτη πρακτορείου ΠΡΟΠΟ και του εξέφρασε την ανησυχία του, κάνοντας λόγο για ελλιπή στελέχωση και σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το τμήμα.

Ο πρόεδρος της ΝΔ επισκέφθηκε τους χώρους του τμήματος, ενώ συνομίλησε με κατοίκους της περιοχής, που είχαν έρθει για να δηλώσουν πως είχαν πέσει θύματα κλοπής.

Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΝΔ έκανε λόγο για «ποτήρι που έχει ξεχειλίσει» και ζήτησε να ληφθούν άμεσα μέτρα.

«Αθώοι άνθρωποι αντιμετωπίζουν κάθε μέρα το δράμα της βίας. Είμαστε εδώ για να συμπαρασταθούμε στους συμπολίτες μας που βιώνουν τη βία και στους αστυνομικούς που την παλεύουν» τόνισε ο κ. Σαμαράς.

Πρόσθεσε πως όλοι έχουμε την ευθύνη μας, η κατάσταση, όμως, έχει φθάσει στο απροχώρητο και στο «μη παρέκει».
«Φτάνει πια» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Είπε ότι, όπως και στην οικονομία, έτσι και στα θέματα ασφαλείας, η κυβέρνηση είναι κατώτερη των περιστάσεων και την κάλεσε να αφήσει τις δικαιολογίες και να αναλάβει τις ευθύνες της.

Ανήσυχα τα σοβαρά γερμανικά μέσα για τη συμπεριφορά της Μέρκελ

Κυρίαρχο στα ευρωπαϊκά και αμερικανικά μέσα ενημέρωσης το ελληνικό θέμα και οι διαφορές απόψεων των μεγάλων ευρωπαϊκών δυνάμεων. Ενύπωση προκαλεί η τοποθέτηση της σοβαρής Suddeutsche Zeitung, η οποία γράφει ότι η Γερμανία αντιμετωπίζει τη χειρότερη κρίση εξωτερικής πολιτικής των τελευταίων δεκαετιών, η οποία την έχει απομονώσει στην Ευρώπη.
«Περιέργως, η κρίση στην Ελλάδα δεν περιλαμβανόταν στην επίσημη ημερήσια διάταξη της χθεσινής συνόδου, παρά το γεγονός ότι αποτέλεσε το μοναδικό θέμα συζήτησης χθες στις Βρυξέλλες», σημειώνει η βρετανική Independent. Σύμφωνα με ανώτατο αξιωματούχο που επικαλείται η εφημερίδα, «είναι εξαιρετικά επιζήμιο για το σύνολο της Ε.Ε. να αφήνει άλυτο το συγκεκριμένο θέμα εν όψει των σημαντικών συνεδριάσεων της Ε.Ε.».
Σύμφωνα με τον ίδιο αξιωματούχο, «η Γερμανίδα καγκελάριος είναι αποφασισμένη να αποτρέψει κάτι ανάλογο στο μέλλον, ενώ επιδίωξε μια απόφαση που θα την αποζημιώσει για το τεράστιο πολιτικό κόστος που αναλαμβάνει, δεδομένου ότι ο γερμανικός λαός αισθάνεται ιδιαίτερα θιγμένος που οι κανονισμοί που προώθησαν κατά την εφαρμογή του ευρώ δεν τηρήθηκαν».
Έντονους τόνους χρησιμοποιεί η γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, η οποία αναφέρει ότι «μετά το φιάσκο της Ελλάδας η Άγγελα Μέρκελ πιέζει για δημοσιονομική πειθαρχία στην Ευρώπη. Σε τελική ανάλυση το πολιτικό έργο ολόκληρων γενεών διακυβεύεται». Σύμφωνα με χθεσινό της άρθρο, η Γερμανία αντιμετωπίζει τη χειρότερη κρίση εξωτερικής πολιτικής των τελευταίων δεκαετιών, η οποία έχει απομονώσει τη Γερμανία στην Ευρώπη. «Η Γερμανία γύρισε ξανά στη δυσάρεστη εκείνη εποχή που την λοξοκοιτούσαν ως τον ηγεμόνα της Ευρώπης, μόνο που αυτή τη φορά πρόκειται για ηγεμόνα της οικονομίας» σημειώνει.
«Τομή» χαρακτηρίζει τη χθεσινή συμφωνία η αμερικανική The New York Times, μετά την ισχυρή αντίσταση της Γερμανίας να παράσχει λεπτομέρειες σχετικά με ενδεχόμενο σχέδιο διάσωσης της Ελλάδας. Για τη χώρα μας η εφημερίδα αναφέρει ότι ζητούσε απεγνωσμένα μια δήλωση με τη στήριξη της Γερμανίας, σχετικά με τον μηχανισμό αποτροπής μιας πιθανής της πτώχευσης, προκειμένου να δει τα επιτόκια δανεισμού της να μειώνονται. «Η χθεσινή συμφωνία αντανακλά την αποφασιστικότητα της Γερμανίας και την επιμονή της στην επιβολή σκληρών προϋποθέσεων και ισχυρών εξασφαλίσεων».
«Οι ψηφοφόροι και οι βουλευτές στη Γερμανία δεν έχουν καμία διάθεση να διασώσουν από την τσέπη τους τούς άσωτους εταίρους τους» αναφέρει η The Wall Street Journal στην προσπάθειά της να αιτιολογήσει την επιμονή των Γερμανών για εμπλοκή του ΔΝΤ στη λύση για την Ελλάδα. «Οι Γάλλοι, από την άλλη, θεωρούν την προσφυγή στο ΔΝΤ προσβλητική για την πλούσια Ευρωζώνη, υποχωρώντας ωστόσο προκειμένου να εξασφαλιστεί η συγκατάθεση της Γερμανίας» επισημαίνει.
Για τις επιπτώσεις των νέων εξελίξεων στη Βρετανία κάνουν λόγο οι βρετανικοί The Times σημειώνοντας ότι η νέα κυβέρνηση θα βρεθεί ενώπιον μεγάλων προκλήσεων, δεδομένου ότι η Γερμανία έχει ήδη αρχίσει να πιέζει για τη σύναψη συνθήκης που θα εκχωρεί στην Ε.Ε. περισσότερες οικονομικές αρμοδιότητες. Κάτι τέτοιο, φυσικά, δεν ευχαριστεί τους Βρετανούς, οι οποίοι δεν θέλουν τις Βρυξέλλες να αναμειγνύονται στα οικονομικά τους, υποστηρίζει η εφημερίδα.
«Τα προβλήματα της Ελλάδας έχουν φέρει στην επιφάνεια διαφωνίες για τον τρόπο που πρέπει να λειτουργεί η Ευρωζώνη. Η διακυβέρνησή της θα πρέπει να επανεξεταστεί» σχολιάζει το ΒΒC. «Δεν υπάρχει πακέτο διάσωσης, αλλά μηχανισμός διάσωσης. Οι 16 χώρες της Ευρωζώνης συμφώνησαν. Το μόνο που χρειάζεται είναι η έγκριση και των υπολοίπων της Ε.Ε.», αναφέρεται σε δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του βρετανικού δικτύου.
«Αργά το βράδυ της Πέμπτης υπήρξε αναταραχή στο βρετανικό και άλλα στρατόπεδα λόγω αναφοράς του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στην 'οικονομική κυβέρνηση'. Στη συνέχεια ωστόσο υποβαθμίστηκε σε 'οικονομική διακυβέρνηση', κάτι πιο ανώδυνο και αποδεκτό... Η Γερμανίδα καγκελάριος πήρε σχεδόν όλα όσα ήθελε σε μία συμφωνία που ποτέ δεν είχε στηρίξει ιδιαιτέρως - άλλη μία ένδειξη της δύναμης που έχει εντός της Ε.Ε. η Γερμανία».
Στη χθεσινή συμφωνία και τον ρόλο της Γερμανίας σε αυτήν αναφέρονται με δημοσιεύματά τους και οι Financial Times. «Σχετικά με την απαίτηση της κ. Μέρκελ για μία δέσμευση για ισχυρότερες κυρώσεις εναντίον κυβερνήσεων που έχουν συνεχώς υπερβολικά ελλείμματα, μόλις που κατάφερε να πείσει τον κ. Βαν Ρομπόι να συστήσει μία ομάδα εργασίας που θα διερευνήσει το ζήτημα, 'διερευνώντας όλες τις εναλλακτικές προκειμένου να ενισχύσει το νομικό πλαίσιο'», αναφέρει η εφημερίδα.
Σε άλλο άρθρο γνώμης που δημοσιεύει, γίνεται το λόγος για το νέο, πιο εσωστρεφές πρόσωπο της Γερμανίας που έφερε στην επιφάνεια αυτή τη κρίση: «Η εχθρότητα της Άγγελα Μέρκελ απέναντι σε ένα πακέτο διάσωσης για την Ελλάδα ταιριάζει σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αντίληψης των πραγμάτων. Είτε πρόκειται για οικονομικά είτε για εξωτερικές σχέσεις, η Γερμανίδα καγκελάριος μιλά εκ μέρους ενός έθνους που έχει στραφεί προς τον εαυτό του, που έχει επανεξετάσει και υποβαθμίσει τις υποχρεώσεις του προς την Ευρώπη».
Άρθρο στην εφημερίδα που αναφέρει ότι η μοναδική λύση για την Ελλάδα είναι η αποχώρηση από το ευρώ υπογράφουν τέσσερις Γερμανοί καθηγητές που είχαν παραπέμψει τη γερμανική κυβέρνηση στο συνταγματικό δικαστήριο το 1998 αναφορικά με την είσοδό της στο ευρώ. «Υπάρχει, δυστυχώς, μόνο ένας τρόπος για να ξεφύγει η Ελλάδα από τον φαύλο κύκλο. Οι Έλληνες θα πρέπει να φύγουν από το ευρώ, να επαναφέρουν τη δραχμή και να ξαναμπούν στο Ευρωπαϊκό Νομισματικό Σύστημα συναλλάγματος, από το οποίο αποχώρησαν το 2001».

Πρωτοβουλία ΣΥΝ και ODP για τη μείωση των εξοπλισμών Ελλάδας-Τουρκίας

"H ειρήνη είναι η μόνη επιλογή για τους λαούς της Τουρκίας και της Ελλάδας. Τα προβλήματα στις ελληνο-τουρκικές σχέσεις πρέπει και μπορούν να λυθούν ειρηνικά, μέσω διαλόγου, στη βάση του διεθνούς δικαίου. Αποκρούουμε έντονα τον μιλιταρισμό, τον σοβινισμό και την καλλιέργεια εθνικιστικού μίσους ανάμεσα στους δύο λαούς", τονίζουν σε κοινή δήλωσή τους ο ΣΥΝ και το ODP, έπειτα από τη συνάντηση που είχαν στην Αθήνα οι πρόεδροι των δυο κομμάτων, Αλέξης Τσίπρας και Αλπέρ Τας. Κομβικό σημείο για τα δύο κόμματα είναι η δέσμευσή τους "να κινητοποιηθούν για την αμοιβαία και ισόρροπη μείωση των εξοπλισμών και των στρατιωτικών δαπανών της Ελλάδας και της Τουρκίας ως ουσιαστικό βήμα προς πραγματική ειρήνη, αμοιβαία εμπιστοσύνη και σχέσεις καλής γειτονίας μεταξύ των δύο χωρών".
Τα δύο κόμματα επισημαίνουν ότι Ελλάδα και Τουρκία "αφιερώνουν τεράστιους πόρους για στρατιωτικούς σκοπούς. Οι στρατιωτικοί προϋπολογισμοί των δύο χωρών ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι υπερδιπλάσιοι του ευρωπαϊκού και του ΝΑΤΟϊκού μέσου όρου. Η συνέχιση του μεταξύ τους ανταγωνισμού των εξοπλισμών είναι καταστροφική για τις δύο χώρες και τους λαούς. Βλάπτει και τις δύο κοινωνίες και ωφελεί μόνο τις στρατιωτικές βιομηχανίες και εκείνους που θέλουν να εφαρμόζουν το ιμπεριαλιστικό δόγμα τού 'διαίρει και βασίλευε' στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Εξυπηρετεί τα πολεμικά σχέδια των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ".

Μίζες 50 εκατ. για τα υποβρύχια αναζητούν αποδέκτη...

Μίζες εκατομμυρίων ευρώ από τη γερμανική εταιρεία και μέσω μιας αγγλικής οφ σορ εταιρείας φέρεται να δόθηκαν σε Έλληνες αξιωματούχους για την προώθηση και λήψη αποφάσεων για την κατασκευή των τεσσάρων γερμανικών υποβρυχίων Τ214 κατά την περίοδο της διακυβέρνησης του Κ. Σημίτη.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από καταθέσεις στελεχών της γερμανικής εταιρείας Ferrostaal AG, τις οποίες επικαλείται δημοσίευμα του κυριακάτικου φύλλου της "Καθημερινής", οι προμήθειες που δόθηκαν σε Έλληνες κρατικούς αξιωματούχους για τη σύμβαση 012Β του 2000 και κόστους 1,85 δισ. ευρώ ξεπέρασαν το 5% του κόστους της παραγγελίας. Έτσι τα χρήματα που δόθηκαν από τη γερμανική εταιρεία ανήλθαν περίπου στα 50 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τον "Παπανικολή", δόθηκαν 10-12 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την εισαγγελία του Μονάχου. Την υλοποίηση της σύμβασης ανέλαβε η Ferrostaal AG μαζί με την επίσης γερμανική HDW, οι οποίες από κοινού τον επόμενο χρόνο αγόρασαν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Επιπλέον, σύμφωνα με το δημοσίευμα, από το 1999 και έπειτα οι μίζες σταμάτησαν να δίνονται απευθείας και περνούσαν από δικηγορικό γραφείο στη Ζυρίχη, ενώ είχε συγκροτηθεί δίκτυο οφ σορ εταιρειών, στο οποίο ανήκει η MFI με έδρα το Λονδίνο.
Σύμφωνα με κατάθεση στην εισαγγελία του Μονάχου, τα χρήματα έφευγαν από την εν λόγω οφ σορ και υπό την εποπτεία Έλληνα αξιωματούχου μοιράζονταν οι παράνομες πληρωμές για τη σύμβαση των τεσσάρων υποβρυχίων.
Οι πληροφορίες προέρχονται από την έρευνα που διεξήγαγαν εισαγγελείς του Μονάχου στα γραφεία της εν λόγω εταιρείας στο Έσεν, την περασμένη Τετάρτη, μετά από ενδείξεις ότι "λαδώνει" συστηματικά σε χώρες του εξωτερικού ώστε να κερδίζει παραγγελίες, αφού είχαν ήδη πέσει πάνω σε παράνομες πληρωμές της Ferrostaal AG όταν διερευνούσαν την εταιρεία ΜΑΝ που κατείχε την παραπάνω εταιρεία ώσπου να αγοράσει το πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο της εταιρείας IIC από το Άμπου Ντάμπι.
Ερωτηθείς εάν η κυβέρνηση προτίθεται να φέρει το ζήτημα στη Βουλή προς εξέταση, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωσε ότι η κυβέρνηση περιμένει οι πληροφορίες να έρθουν με επίσημο τρόπο και ότι προσβλέπει στην απαιτούμενη συνδρομή σε δικαστικό και διοικητικό επίπεδο από τις ξένες χώρες, "προκειμένου να μην αφήσουμε τίποτε να βρίσκεται στη σκιά και να διερευνηθεί οποιαδήποτε καταγγελία υπάρχει για 'μίζα' στο παρελθόν".

ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: «ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ 2010 ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΠΑΙΔΙΑ»

Η Ντόρα Μπακογιάννη μετά την σημερινή της επίσκεψη στο τραυματισμένο κοριτσάκι από την πρόσφατη τρομοκρατική ενέργεια έκανε την παρακάτω δήλωση: 
«Ήρθα και είδα ένα κοριτσάκι δέκα ετών, που κινδυνεύει να χάσει τα μάτια του, που έχασε τον αδερφό του 15 ετών, που ήταν και προστάτης του, από μία βόμβα που έβαλαν κάποιοι  άθλιοι, που πιστεύουν ότι μπορούν να οδηγήσουν την ελληνική κοινωνία στο χάος. Η απάντησή μας πρέπει να είναι πάρα πολύ δυνατή και πρέπει να προέρχεται από όλους. Πιστεύω ότι έφτασε η ώρα να κάνουμε μια διαφορετική διαδήλωση, μια διαδήλωση με κεριά, λέγοντας: "Φτάνει πια. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να πιστεύει ότι μπορεί, στην Αθήνα του 2010, να σκοτώνει παιδιά", γιατί έτσι επιβεβαιώνεται μια παράλογη ψυχολογία.»
Απόψε Μεγάλη Τρίτη η Ντόρα Μπακογιάννη θα δώσει συνέντευξη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA (στις 8μμ)

Γέμισε το απουσιολόγιο στο « φροντιστήριο» του ΠΑΣΟΚ

«Φροντιστήριο»  για τη διαχείριση κρίσεων διάρκειας τεσσάρων ωρών, πραγματοποιήθηκε χθες στην Ιπποκράτους από τον καθηγητή του Χάρβαρντ Ρόναλντ Χάιφετζ για τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Στο σεμινάριο είχαν κληθεί από τον πρωθυπουργό όλα τα πρωτοκλασάτα στελέχη αλλά τελικά το απουσιολόγιο γέμισε όχι από αποβολές αλλά από απουσίες
Στο σεμινάριο συμμετείχαν οι Χ. Παμπούκης, Π. Γερουλάνος, Ι. Πανάρετος, Στ. Αρναουτάκης, Μιχ. Καρχιμάκης, Φ. Σαχινίδης και οι κυρίες Λούκα Κατσέλη, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου και Τίνα Μπιρμπίλη. Επίσης, επέστρεψαν και κάθισαν στα «θρανία» οι ευρωβουλευτές Στ. Λαμπρινίδης , Συλβάνα Ράπτη, Άννυ Ποδηματά, Γ. Σταυρακάκης , Σπ. Δανέλλης , ο Γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Σ. Ξυνίδης και μερικοί περιφερειάρχες.
Ο  Παπανδρέου, ο οποίος αφού προλόγισε τον προσκεκλημένο του θυμωμένος από τις πολλές απουσίες δήλωσε  προς τους παρόντες ότι: «Πολλοί μπορεί να προβληματίζονται από αυτή τη διαδικασία διαρκούς επιμόρφωσης επειδή νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα ή ότι έπειτα από κάποια ηλικία ο άνθρωπος δεν μπορεί να μάθει. Η γνώση όμως εξελίσσεται». Η μόνη λύση πάντως που απομένει στους αδικαιολόγητα απόντες είναι προσκομίσουν χαρτί γιατρού…
http://www.topontiki.gr

Κατώτερη των προσδοκιών η κυβέρνηση, λέει η ΝΔ με αφορμή τη συμφωνία στήριξης

Κριτική στους χειρισμούς της κυβέρνησης αναφορικά με την απόφαση που ελήφθη στην τελευταία Σύνοδο Κορυφής των Βρυξελλών για το μηχανισμό στήριξης της Ελλάδας άσκησε ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς στη συνεδρίαση των τομεαρχών του κόμματος.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της ΝΔ Πάνο Παναγιωτόπουλο, ο κ. Σαμαράς σχολιάζοντας τη στάση της κυβέρνησης, είπε: «Ο πρωθυπουργός επιχείρησε μια πολιτική μπλόφα. Κάνοντας επίκληση, στις δηλώσεις που έκανε πριν τη Σύνοδο Κορυφής των Βρυξελλών, της απειλής της προσφυγής στο ΔΝΤ το αποτέλεσμα ήταν αυτή η επίκληση περί ΔΝΤ να λειτουργήσει ως μπούμερανγκ. Και αυτή τη στιγμή με την απόφαση της Συνόδου Κορυφής των Βρυξελλών σε ένα αμιγώς ευρωπαϊκό πλαίσιο μπαίνει εξωευρωπαϊκός παράγοντας όπως είναι το ΔΝΤ».
Ακόμη, ο κ. Σαμαράς χαρακτήρισε την κυβέρνηση κατώτερη των περιστάσεων και των προσδοκιών του ελληνικού λαού σε αυτή την κρίσιμη φάση.
Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, ο πρόεδρος της ΝΔ έθεσε ερωτήματα σχετικά με το «έσχατο σημείο»: «Ποιο είναι αυτό το έσχατο σημείο που μάς έθεσε η καγκελάριος Μέρκελ; Δηλαδή από πότε θα αρχίσει να ενεργοποιείται αυτός ο μηχανισμός που συνδυάζει ΕΕ και ΔΝΤ; Αν το επιτόκιο είναι 6%, αν είναι 8%; Και δεύτερον ποια είναι η διαδικασία με την οποία θα τίθεται σε λειτουργία αυτός ο μηχανισμός και θα φτάνει στο αναμενόμενο αποτέλεσμα, στην παροχή οικονομικής στήριξης δια δανείων που θα συνάπτονται σε διμερές επίπεδο; Πως θα γίνεται αυτό; Θα περνάει από το Εurogroup; Θα εγκρίνεται και από τα κοινοβούλια της κάθε χώρας;».
Ο Π.Παναγιωτόπουλος δήλωσε ότι η ΝΔ επιμένει πως η χώρα μπορεί και πρέπει να σταθεί στα πόδια της, χωρίς να χρειαστεί προσφυγή σε αυτό το σχέδιο και εξακολουθεί να ζητά ευρωπαϊκές λύσεις.
«Μια δεύτερη ανάγνωση δείχνει πως τελικά αν λειτουργήσει αυτό το σχέδιο -αχρείαστο να είναι- αυτή η λύση θα μας πάει στο ΔΝΤ» συνέχισε και ανέφερε πως, όπως εξήγησε ο κ. Σαμαράς, όπου εφαρμόστηκε η συνταγή του ΔΝΤ, το αποτέλεσμα ήταν η οικονομία να βυθιστεί σε ύφεση.
Παράλληλα, ο εκπρόσωπος της ΝΔ ανέφερε πως ο Αντώνης Σαμαράς ζήτησε από τους τομεάρχες του πιο έντονη συμμετοχή στη Βουλή και παρουσία στα ΜΜΕ.

Διάβημα από την ΠΓΔΜ για τα συνθήματα στην παρέλαση

Tο υπουργείο Εξωτερικών της ΠΓΔΜ κάλεσε την επικεφαλής του Γραφείου Συνδέσμου της Ελλάδας στα Σκόπια, Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, στην οποία επέδωσε διάβημα διαμαρτυρίας για τα ρατσιστικά συνθήματα που ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της παρέλασης στην Αθήνα, στις 25 Μαρτίου.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το υπουργείο Εξωτερικών της ΠΓΔΜ επισήμανε ότι τα συνθήματα που ακούστηκαν στην διάρκεια της παρέλασης στην Αθήνα «προκαλούν ανησυχία και θεωρούνται ως απαράδεκτη και απρεπή συμπεριφορά που εκδηλώθηκε σε μία χώρα- μέλος του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει πρότυπο δημοκρατικής κοινωνίας στην περιοχή της Ν.Α Ευρώπης ».

«Παράλληλα το υπουργείο Εξωτερικών χαιρέτισε τις ενέργειες των επισήμων αρχών της Ελλάδας για την καταδίκη του γεγονότος και για την απόδοση ευθυνών στους άμεσα εμπλεκόμενους, καθώς και τις αντιδράσεις των ελληνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης και από την κοινωνία των πολιτών», αναφέρεται ακόμη στην ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών της ΠΓΔΜ.

Ο υφυπουργός Εξωτερικών της ΠΓΔΜ, Ζόραν Πέτροφ, στη συνάντηση με την κ. Παπαδοπούλου, ζήτησε από την ελληνική πλευρά να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα, σύμφωνα με το άρθρο 7 της Ενδιάμεσης Συμφωνίας, για την παρεμπόδιση παρόμοιων επεισοδίων στο μέλλον, προστίθεται στην ανακοίνωση του ΥΠΕΞ της ΠΓΔΜ.

Η κ. Παπαδοπούλου δήλωσε, μετά τη συνάντησή της με τον κ. Πέτροφ, ότι τέτοια συμβάντα είναι καταδικαστέα και αναφέρθηκε στην αντίδραση και στα μέτρα που έλαβε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και ο υπουργός, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, για την διερεύνηση του περιστατικού και την κίνηση των διαδικασιών για την απόδοση ευθυνών.

Χαρακτήρισε το γεγονός ως μεμονωμένο και σημείωσε ότι δεν εκφράζει τα αισθήματα του ελληνικού λαού. Στο πλαίσιο αυτό, η επικεφαλής του Γραφείου Συνδέσμου της Ελλάδας στα Σκόπια, τόνισε ότι το περιστατικό δεν πρέπει να λαμβάνει ευρύτερες διαστάσεις και να χρησιμοποιείται για πολιτικές σκοπιμότητες, καθώς όπως ανέφερε κάτι τέτοιο δεν θα ωφελούσε.
* Σε συμβολικό αποκλεισμό της κεντρικής εισόδου του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας προχώρησαν η «Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή», η «ΑΝΤΑΡΣΥΑ» και εκπρόσωποι του «Σωματείου Αλβανών Μεταναστών Ελλάδος», διαμαρτυρόμενοι για τα συνθήματα που ακούσθηκαν από τμήμα βατραχανθρώπων των Ειδικών Δυνάμεων του Λιμενικού Σώματος στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου.

Οι αΤΑΞΙες της Νέας Δημοκρατίας...

Να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα προσπαθεί η ΝΔ σχετικά με την φορολόγηση των ιδιοκτητών ταξί. Είναι εμφανές πλέον ότι μετά τον θόρυβο και τις επικρίσεις πως η Ρηγίλλης δίνει πολιτική κάλυψη σε κάθε συντεχνιακό αίτημα, η αξιωματική αντιπολίτευση προσπαθεί να πάρει ς αποστάσεις από την παρουσία τομεαρχών στη  συγκέντρωση διαμαρτυρίας των ταξιτζήδων, δεδομένης και της συμμετοχής του προέδρου τους Λυμπερόπουλου στα κομματικά δρώμενα. Ο Πάνος Παναγιωτόπουλος προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις την Δευτέρα το απόγευμα, δηλώνοντας ότι η ΝΔ δεν υιοθετεί κάθε συντεχνιακό ή συνδικαλιστικό αίτημα, αλλά και ότι πρέπει να γίνει διάλογος με τους ιδιοκτήτες των ταξί. Παράλληλα υπενθύμισε ότι ο κ. Λυμπερόπουλος δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος  συνδικαλιστής που έχει κομματική ιδιότητα. Καλά όλα αυτά, αλλά σα να προσπαθεί η ΝΔ να είναι «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ».

Η Ε.Ε. μας πάει συντεταγμένα στο ΔΝΤ

Του Δημήτρη Καζάκη
Οικονομολόγου - αναλυτή

«Η Ελλάδα τού ευρώ είναι ασφαλής» δήλωσε περιχαρής ο Γ. Παπανδρέου αμέσως μετά τη σύνοδο κορυφής στις 25.3. Βέβαια, αυτό που δεν εξήγησε ο κ. Παπανδρέου είναι γιατί η «Ελλάδα του ευρώ», για να είναι «ασφαλής», χρειάζεται το ΔΝΤ.

* Και πώς έγινε και η πανίσχυρη Ευρωζώνη, το ισχυρό ευρώ, να βρεθεί τελικά στην ανάγκη να καλέσει σε βοήθεια το ΔΝΤ;

* Κι αν τέλος πάντων μια πανίσχυρη ένωση, όπως παρουσιαζόταν μέχρι πρότινος η ΟΝΕ και η Ε.Ε., χρειαζόταν εξωτερική βοήθεια, γιατί δεν το ξεκαθάριζε εξαρχής, δηλαδή όταν στις 15.2 οι ηγέτες της Ευρωζώνης δήλωναν ότι θα «συμπαρασταθούν» στην Ελλάδα;

* Γιατί δεν το δήλωσαν στις 16.3 οι υπουργοί Οικονομικών του Ecofin που διαβεβαίωναν ότι έχουν ήδη επεξεργαστεί μηχανισμό στήριξης της Ελλάδας;

* Πότε προέκυψε το ΔΝΤ;

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου : http://anemogastri.blogspot.com/2010/03/blog-post_3162.html

Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

Επιστρέφει στα θρανία ... το ΠΑΣΟΚ

Τα μαθητικά τους χρόνια θα θυμηθούν σήμερα πολλοί υπουργοί της  κυβέρνησης, κορυφαία κομματικά στελέχη και περιφερειάρχες καθώς θα κάνουν «φροντιστήριο» για τη διαχείριση κρίσεων.
Το μάθημα θα ξεκινήσει σήμερα το μεσημέρι στα κεντρικά γραφεία του ΠΑΣΟΚ με στόχο την επιμόρφωση των μελών της κυβέρνησης και των κομματικών στελεχών στο πώς πρέπει να αντιδρούν στην περίπτωση που έχουν να αντιμετωπίσουν μια κρίσιμη κατάσταση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ : http://www.topontiki.gr/Articles/view/4379

Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

Ζητάμε δικαστική συνδρομή για την Daimler

Τη μήνυση του αμερικανικού Δημοσίου κατά της Daimler εξετάζουν και οι αρμόδιες υπηρεσίες του ελληνικού υπουργείου Δικαιοσύνης, όπως αποκάλυψε στο «Βήμα» ο υπουργός Χάρης Καστανίδης. Και αυτό, καθώς το νέο σκάνδαλο τύπου Siemensπου συγκλονίζει τη Γερμανία και αφορά δωροδοκίες αξιωματούχων από την αυτοκινητοβιομηχανία Daimler φέρεται να έχει και ελληνικές αποχρώσεις.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο των αμερικανικών αρχών η επιχείρηση «ήταν αναμεμειγμένη σε μία μακρόχρονη πρακτική δωροδοκιών» σε 22 χώρες προκειμένου να εξασφαλίζει συμφωνίες. Έτσι, ο υπουργός Δικαιοσύνης Χάρης Καστανίδης προανήγγειλε ότι η Ελλάδα πρόκειται να ζητήσει δικαστική συνδρομή από τις γερμανικές εισαγγελικές αρχές, ενώ ο ίδιος πρόκειται να συναντηθεί και με τις αρμόδιες αρχές του Αρείου Πάγου.

Καρφιά από τον Σπηλιωτόπουλο για τον Αντ. Σαμαρά

Έμμεσες βολές στον πρόεδρο της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά σχετικά με το ζήτημα της αυτοκάθαρσης που έχει θέσει, έριξε ο Αρης Σπηλιωτόπουλος σε συνέντευξή του στην «Real News».

Πρόκειται για την πρώτη συνέντευξη που παραχωρεί το προβεβλημένο στέλεχος της ΝΔ έπειτα από αρκετούς μήνες σιωπής, το οποίο ως γνωστόν είχε ταχθεί με το μέρος της Ντόρας Μπακογιάννη στην εσωκομματική διαδικασία του Νοεμβρίου.

Αν και ο κ. Σπηλιωτόπουλος σπεύδει να διευκρινίσει ότι ο κ. Σαμαράς «έχει τις προϋποθέσεις και τις ικανότητες να προσφέρει στην πορεία της παράταξής μας», τονίζει  ότι «χρειάζεται χρόνο για να δώσει το δικό του στίγμα και τότε θα τον αξιολογήσουμε».

Ωστόσο σε ερώτηση για τα όσα ακούγονται περί αυτοκάθαρσης ακόμα και από τον ίδιο τον πρόεδρο της ΝΔ, ο Αρης Σπηλιωτόπουλος απαντά: «Στην δημοκρατία, αυτήν την εξουσία την έχουμε δώσει στον λαό. Στους πολίτες (...)  Ουδείς έχει περισσότερο μυαλό, ήθος, ανάστημα να μετατρέπει τον εαυτό του στον απόλυτο κριτή».

Τέλος, ο κ. Σπηλιωτόπουλος στην συνέντευξή του δηλώνει ότι εμμένει στην πρότασή του για αρχηγό με θητεία...

Εν αναμονή του πρώτου crash test

Το πρώτο crash test του μηχανισμού στήριξης και της αποκλιμάκωσης των spread θα επιχειρήσει μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα η ελληνική κυβέρνηση, αφού αναμένεται να βγει στις αγορές, ζητώντας δάνειο πέντε δισεκατομμυρίων Ευρώ.

Ο υπουργός Οικονομικών κρατά κλειστά τα χαρτιά του για το χρονοδιάγραμμα έκδοσης νέου ομολογιακού δανείου και με δήλωσή του στο Reutersδιαμηνύει ότι «δεν υπάρχει ακόμα απόφαση». Οι Financial Times ωστόσο θεωρούν βέβαιο, ότι αυτό θα γίνει εντός της και ότι θα πρόκειται για ένα ομόλογο τριών ή επτά ετών. Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει ότι ανάλογο ομολογιακό δάνειο θα εκδοθεί και εντός του Απριλίου, αφού μέχρι το Μάιο το ελληνικό δημόσιο θα χρειαστεί περίπου 20 δισεκατομμύρια για την αναχρηματοδότηση του χρέους του.

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, σε μήνυμά του από το ηρωίκό Μεσολόγγι, τονίζει προς τον ελληνικό λαό και τις Βρυξέλλες ότι «δεν θα λυγίσουμε».

«Η πατρίδα μας σήμερα απαιτεί πρώτα απ\' όλα να σπάσουμε οριστικά τα δεσμά μας με ό, τι μας οδήγησε στις σημερινές ασφυκτικές για τη χώρα και για τους πολίτες συνθήκες», τονίζει σε άρθρο του στον κόσμο του Επενδυτή ο πρωθυπουργός, Γ. Παπανδρέου.

Στο ίδιο αφιέρωμα για την εθνική παλιγγενεσία ο πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς τονίζει ότι «η χώρα δεν κινδυνεύει με χρεοκοπία», επισημαίνει ωστόσο ότι «χρεοκόπησε το σύστημα που αναδιένειμε δανεικά, αντί για πλεόνασμα».

Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι αντιδράσεις των κομμάτων της Αριστεράς. Η Αλέκα Παπαρήγα υποστηρίζει ότι «καλό θα ήταν οι κυβερνώντες να μη θριαμβολογούν», ενώ ο Αλέξης Τσίπρας, μετά τη συνάντησή του με αντιπροσωπεία του τουρκικού αριστερού κόμματος της Ελευθερίας και Αλληλεγγύης, δήλωσε ότι η οικονομική κρίση είναι και μια ευκαιρία για μείωση των αμυντικών δαπανών.

Τέλος ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης, τόνισε ότι «αν δεν μπορέσουμε και τώρα να δανειστούμε φτηνά, ας αναζητήσουμε ποιος φταίει».

Η Ελλάδα παραμένει δέσμια των κερδοσκόπων, εκτιμά ο Αλ.Τσίπρας

Η Ελλάδα, παρά τους πανηγυρισμούς, παραμένει δέσμια των κερδοσκόπων και οι Ελληνες δέσμιοι μιας αντιλαϊκής πολιτικής μέτρων που θα μειώνει διαρκώς το εισόδημά τους, εκτίμησε ο πρόεδρος του ΣΥΝ, Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας στην Κεντρική Πολιτική Επιτροπή του κόμματος, το Σάββατο.
Ο Αλ. Τσίπρας τόνισε ότι η απόφαση της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ παρέχει στη χώρα μας μια στήριξη, η οποία, εάν χρησιμοποιηθεί, θα έχει μια οδυνηρή ρύθμιση: τη συμμετοχή του ΔΝΤ.
Αυτή η απόφαση οδηγεί τα πράγματα σε πολύ χειρότερο σημείο, από αυτό που φάνηκε με την αρχική δήλωση στήριξης στη Σύνοδο Κορυφής της 11ης Φεβρουαρίου, είπε ο πρόεδρος του ΣΥΝ.
Αναφερόμενος στην πρόσφατη από της ΕΚΤ να στηρίξει τις τράπεζες, ο Αλέξης Τσίπρας είπε ότι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα συνεχίσουν να κερδοσκοπούν και ουσιαστικά δεν συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση της κρίσης.
Για την Εκκλησία δήλωσε ότι έχει σχεδόν 7.000 Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, μοναστήρια, ιδρύματα, εκκλησίες, μητροπόλεις -και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς- και με αυτές τις ανυπολόγιστες περιουσίες διεκδικεί το δικαίωμα να μην πληρώνει φόρο.
Ο Αλ. Τσίπρας διερωτήθηκε αν η κυβέρνηση θα στείλει το ΣΔΟΕ σε μητροπόλεις και ιερούς ναούς, αν θα ελέγξει διπλά βιβλία και αν θα υπαχθεί η Εκκλησία στους κανόνες που ισχύουν για τους υπόλοιπους. Γιατί, όπως είπε, η κυβέρνηση φαίνεται να μην είναι τόσο άτεγκτη με την Εκκλησία όσο είναι με τους μισθωτούς τους συνταξιούχους και τις μικρές επιχειρήσεις.
Ο πρόεδρος του ΣΥΝ επανέλαβε την εκτίμηση ότι έχει «διαμορφωθεί ένα 'ιδιότυπο συναινετικό μπλοκ', στο οποίο, πέραν της κυβέρνησης, συμμετέχει τελευταία εγκαρδίως και η ΝΔ του κ. Α. Σαμαρά, ο οποίος πήγε στις Βρυξέλλες ως σκιώδης πρωθυπουργός, προκειμένου να διαμορφώσει ένα πλαίσιο σκιώδους συμπολίτευσης, αλλά βασικός πυλώνας της κυβερνητικής στήριξης είναι ο Γιώργος Καρατζαφέρης, ο οποίος προσφέρει την εκλαΐκευση της κυβερνητικής πολιτικής, επιχειρηματολογώντας, πότε υπέρ των κυβερνητικών μέτρων, πότε υπέρ των αμυντικών δαπανών, πότε υπέρ του αφορολόγητου της Εκκλησίας».
Τέλος, αναπτύσσοντας τους κεντρικούς πολιτικούς στόχους του ΣΥΝ, ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε, πρώτον, στην υπεράσπιση της μισθωτής εργασίας, που δέχεται την πιο σκληρή επίθεση των τελευταίων δεκαετιών, δεύτερον, στη φορολόγηση του κεφαλαίου και των ισχυρών οικονομικών συμφερόντων που φοροδιαφεύγουν και, τρίτον, στην προώθηση μιας εναλλακτικής στρατηγικής εξόδου από την κρίση.

Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

Κομμουνιστική... ανατριχίλα στον ΣΥΝ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΒΟΥΛΑ ΚΕΧΑΓΙΑ
Πώς ο Γάλλος διανοούμενος Αλέν Μπαντιού κατάφερε να κάνει άνω- κάτω την Κουμουνδούρου; Απλούστατα, οι θέσεις του μαρξιστή φιλοσόφου για τον κομμουνισμό στον 21ο αιώνα υιοθετήθηκαν μερικώς από την ηγεσία της στο πρόσφατο συνέδριο της Νεολαίας του κόμματος, με αποτέλεσμα ο Αλέξης Τσίπρας να καταγγέλλεται περίπου ως φορέας νεοκομμουνιστικών αντιλήψεων από τη μειοψηφία των νεολαίων αλλά και της Ανανεωτικής Πτέρυγας του Συνασπισμού.
Φωτογραφία
«Ακόμη κι αν ο κομμουνισμός δεν υπήρχε ως έννοια, η βαρβαρότητα της νέας εποχής θα μας ανάγκαζε να τον εφεύρουμε» είπε ο πρόεδρος του ΣΥΝ στην ομιλία του προς τη Νεολαία επικαλούμενος τις ιδέες του Μπαντιού, για να προσθέσει πως «ο κομμουνισμός δεν απέτυχε, πολύ απλά γιατί δεν εφαρμόστηκε ποτέ». Το αποτέλεσμα ήταν μέσα στις επόμενες ώρες τα επίσημα κείμενα του Συνεδρίου της Νεολαίας να αναδίδουν πολύ έντονο άρωμα κομμουνιστικού προσανατολισμού προκαλώντας ενόχληση στην Ανανεωτική Πτέρυγα: «Η επιστροφή στις ιδεολογικές μονομέρειες και η έλλειψη πλουραλιστικής αναζήτησης μιας σύγχρονης αριστερής, οικολογικής, φεμινιστικής ταυτότητας της Νεολαίας του κόμματος είναι ένα βήμα προς τα πίσω», κατήγγειλαν με γραπτή τους ανακοίνωση 13 νεολαίοι του κόμματος. Την επόμενη ημέρα στην Πολιτική Γραμματεία του κόμματος προβεβλημένα ανανεωτικά στελέχη όπως οι Θόδωρος Μαργαρίτης, Μιχάλης Σαμπατακάκης και Στέφανος Μπαγιώργος ζητούσαν εξηγήσεις από την ηγεσία για την κομμουνιστική... κατεύθυνση που δόθηκε στη Νεολαία, ενώ ο Φώτης Κουβέλης δήλωσε δημοσίως την αντίθεσή του στις κομμουνιστικές αναζητήσεις του ΣΥΝ και στα προσκλητήρια συνεργασίας προς το ΚΚΕ.
Προβληματισμός. Ο προβληματισμός που έχει αναπτυχθεί στην Κουμουνδούρου για τις πρόσφατες φιλοκομμουνιστικές αναφορές της ηγεσίας του ΣΥΝ δεν είναι άσχετος με το γεγονός ότι η πλειοψηφία σε μια προσπάθεια να έρθει σε συνεννόηση με το μπλοκ του Παναγιώτη Λαφαζάνη που διαφωνεί ριζικά με τις θέσεις της πλειοψηφίας για την Ευρώπη, στα κείμενά της αναγκάστηκε περίπου να «θυσιάσει» την επιλογή του ΣΥΝ υπέρ του Μάαστριχτ το 1993. Παράλληλα, πρωτίστως η Ανανεωτική Πτέρυγα βλέπει ολοένα και συχνότερα να υιοθετούνται απόψεις, όπως αυτές της ομάδας Λαφαζάνη, που και προοπτική εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπαινίσσεται εφόσον δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες και τον μαρξισμό επικαλείται ως κυρίαρχη ιδεολογία του Συνασπισμού επιζητώντας παράλληλα συνεργασία με τον Περισσό.
Μάλιστα είναι πολλοί στον ΣΥΝ που φοβούνται ότι στη σημερινή συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος για τις αυτοδιοικητικές εκλογές δεν αποκλείεται ορισμένοι να θέσουν εκ νέου ζήτημα συνεργασίας με το ΚΚΕ στους δήμους και τις περιφέρειες, ανατρέποντας τις αρχικές σκέψεις για κάθοδο σχημάτων ΣΥΡΙΖΑ σε συνεργασία- όπου κρίνεται εφικτό- με τους Οικολόγους Πράσινους. Καχυποψία. Στον αντίποδα, οι Ανανεωτές επιμένουν πως ο αριστερός ευρωπαϊσμός πρέπει να είναι κυρίαρχο στοιχείο τής πολιτικής μιας σύγχρονης ανανεωτικής και ριζοσπαστικής Αριστεράς και ότι συγχρόνως έχει εξαντληθεί κάθε περιθώριο για διάλογο με το ΚΚΕ, το οποίο έχει διαφορετική πολιτική και ιδεολογική κατεύθυνση. Όλα αυτά λαμβάνουν χώρα σ΄ ένα ρευστό εσωκομματικό περιβάλλον με την καχυποψία να πλανάται μεταξύ των στελεχών του ΣΥΝ που αναζητούν συμμαχίες εν όψει του έκτακτου συνεδρίου του κόμματος.

ΦΩΤΟ: «Ακόμη κι αν ο κομμουνισμός δεν υπήρχε ως έννοια, η βαρβαρότητα της νέας εποχής θα μας ανάγκαζε να τον εφεύρουμε», είπε ο Α. Τσίπρας επικαλούμενος τις ιδέες του Γάλλου φιλοσόφου Αλέν Μπαντιού (φωτό αριστερά)

Παπανδρέου: «Η Ελλάδα του ευρώ είναι ασφαλής»

Η γαλλογερμανική συμφωνία για τη δημιουργία μηχανισμού στήριξης, με τη συμμετοχή και του ΔΝΤ, επικυρώθηκε από την έκτακτη σύνοδο του Eurogroup στις Βρυξέλλες. Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο πρωθυπουργός που επεσήμανε ότι τώρα ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα. «Οι θυσίες πιάνουν τόπο», είπε ο Γ. Παπανδρέου που επαίνεσε τη στάση των εταίρων, λέγοντας ότι η Ευρώπη στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων.

«Η Ελλάδα βγαίνει πιο ισχυρή. Κινηθήκαμε με σύνεση και αποφασιστικότητα. Κάναμε και κάνουμε αγώνα δρόμου, πείσαμε διεθνείς αγορές και Ευρωπαίους εταίρους ότι έχουν να κάνουν με μία αξιόπιστη Ελλάδα, που έχει σχέδιο, υπογράμμισε. Είναι μία ευρωπαϊκή απόφαση, ένας ευρωπαϊκός μηχανισμός με μειοψηφική συμμετοχή του ΔΝΤ, που εγγυάται τη σταθερότητα της ευρωζώνης και του ευρώ», είπε ο κ. Παπανδρέου.

«Δώσαμε το μήνυμα που έπρεπε. Δώσαμε ένα δείγμα αλληλεγγύης», σχόλιασε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Χοσέ Μανουέλ Μπαρόζο.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές στις Βρυξέλλες, το κείμενο στο οποίο είχαν συναινέσει Μέρκελ και Σαρκοζί, έγινε δεκτό από τα κράτη - μέλη της ευρωζώνης χωρίς τροποποιήσεις. Οι βασικές του ρυθμίσεις -που εκτός της Ελλάδας, αφορούν και τους άλλους αδύναμους κρίκους του ευρώ, όπως την Πορτογαλία- προβλέπουν την παροχή διμερών δανείων από χώρες της Ε.Ε. με τη συνδρομή και του ΔΝΤ, και μόνο στην περίπτωση αδυναμίας δανεισμού ενός κράτους μέλους.

Ο Γάλλος προεδρος Νικολά Σαρκοζί και η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ κατέληξαν στις Βρυξέλλες σε συμφωνία για την οικονομική βοήθεια στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές η συμφωνία εμπλέκει τις χώρες μέλη της ευρωζώνης αλλά και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και φτάνει τα 22 δισ. ευρώ.

Με βάση το προσχέδιο της γαλλο-γερμανικής πρότασης, το οποίο επικαλείται το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η βοήθεια στην Ελλάδα θα περιλαμβάνει «ουσιαστική χρηματοδότηση από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και μία πλειοψηφία ευρωπαϊκής χρηματοδότησης».

Αλλά η Ελλάδα θα μπορεί να πάρει τη βοήθεια μόνο ως «ultima ratio (τελευταία καταφυγή), που σημαίνει ιδιαίτερα ότι η χρηματοδότηση της αγοράς είναι ανεπαρκής».

Η Αθήνα θα πρέπει να δανειστεί 20 δισεκατομμύρια ευρώ τους επόμενους δύο μήνες προκειμένου να χρηματοδοτήσει το δημόσιο χρέος της. Ωστόσο το κείμενο Μέρκελ-Σαρκοζί δεν αναφέρει τα ποσά που θα είναι διαθέσιμα από το συνδυαστικό μηχανισμό της ευρωζώνης και του ΔΝΤ.

Αναφέρει μόνο πως οι χώρες της ευρωζώνης θα συνεισφέρουν «συντονισμένα διμερή δάνεια» που θα υπολογίζονται με βάση το μερίδιό τους στο κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Δάνεια σε τιμές αγοράς
Τα δάνεια θα προσφερθούν σε τιμές αγοράς και όχι με επιδοτούμενο επιτόκιο, είπαν διπλωμάτες. Και σε μία προφανή παραχώρηση προς τις γερμανικές απαιτήσεις για αυξημένη επιτήρηση των κρατών του ευρώ, η γαλλο-γερμανική συμφωνία καλεί για μία έκθεση στο τέλος του χρόνου η οποία θα διερευνά «όλες τις επιλογές» που είναι διαθέσιμες προκειμένου να αυξηθεί ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου των ηγετών της ΕΕ «στην οικονομική επιτήρηση στον καθορισμό της στρατηγικής μεγέθυνσης της ΕΕ».

Διπλωμάτες δήλωσαν πως αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μηχανισμούς τιμωρίας για τις χώρες που παραβιάζουν τους κανόνες της ευρωζώνης, επιβάλλοντας κυρώσεις στο είδος της συμπεριφοράς που οδήγησε στα προβλήματα της Ελλάδας.

Σύμφωνα με το κείμενο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο «θα πρέπει να γίνει η οικονομική κυβέρνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Γαλλία-Γερμανία
Εκπρόσωπος του Γάλλου προέδρου είπε ότι το κείμενο της συμφωνίας Μέρκελ-Σαρκοζί, έκτασης μιάμισι σελίδας, θα τεθεί σε λίγη ώρα υπόψη των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων των χωρών της ζώνης του ευρώ, προκειμένου να διαπιστωθεί αν όλοι συμφωνούν με αυτό.

Για «συναινετική λύση» όσον αφορά την οικονομική βοήθεια προς την Ελλάδα, έκανε λόγο γερμανική κυβερνητική πηγή.

«Το σχέδιο αυτό ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις μας....συμφωνούμε», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής. «Ύπάρχει ένα πολύ καλό σχέδιο το οποίο θα ανακοινωθεί σύντομα. Το χαρακτηρίζουμε μήνυμα σταθερότητας και θα έχει θετικές επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία», δήλωσε στους δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες. 

Ο Καραμανλής εκδικείται τον Σαμαρά και επιστρέφει

Το ΚΑΡΦΙ αποκαλύπτει - και επιμένει- ότι ο Καραμανλής προετοιμάζει την επιστροφή τουσ το πολιτικό σκηνικό για να .. εκδικηθεί τον Σαμαρά.

Με τίτλο "Ο Καραμανλής εκδικείται τον Σαμαρά και επιστρέφει" η εφημερίδα του αείμνηστου Νίκου Κακαουνάκη γράφει ανάμεσα στα άλλα και τα εξής :

"Για τους αναγνώστες αυτής της εφημερίδας οι προθέσεις του άλλοτε «καταλληλότερου» ήταν γνωστές από καιρό. Στις 23 Ιανουαρίου είχαμε συνδέσει το άνοιγμα του πολιτικού του γραφείου στην Πλατεία Μαβίλης με τα σχέδιά του να ξαναπαίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, σε αντίθεση με τις διαρροές που έλεγαν ότι σχεδίαζε να αποσυρθεί στο εξωτερικό ως διδάκτωρ σε αμερικανικό πανεπιστήμιο. Όπως γράφαμε τότε, ο Κ. Καραμανλής άρχισε να οργίζεται για τα χτυπήματα που δεχόταν κάτω από τη μέση (όπως έλεγαν οι λίγοι συνεργάτες που του έμειναν πιστοί) και για την απάθεια που έδειχνε η νέα κομματική ηγεσία σε δηλητηριώδεις δηλώσεις τόσο του επίτιμου προέδρου της Ν.Δ. Κ. Μητσοτάκη όσο και του αθυρόστομου βουλευτή Γ. Γιακουμάτου. Θεωρώντας ότι ο Αντ. Σαμαράς δεν προτίθεται να του παράσχει πολιτική κάλυψη, ο τέως πρωθυπουργός αποφάσισε από τότε να οργανώσει την άμυνά του. Και ως αυθεντικός ποδοσφαιρόφιλος, γνωρίζει ότι η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση".

«Μην παίζετε άλλο με την Ελλάδα» το μήνυμα της συμφωνίας προς τις αγορές

Βρυξέλλες: Το μήνυμα της συμφωνίας που επιτεύχθηκε την Πέμπτη είναι «μην παίζετε άλλο με την Ελλάδα», δήλωσε ο πρωθυπουργός από τις Βρυξέλλες, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η Ελλάδα δεν θα χρειαστεί να ενεργοποιήσει τον μηχανισμό στήριξης. Τόνισε ότι οι αγορές έχουν ήδη αρχίσει να ανταποκρίνονται θετικά, ενώ είπε για μια ακόμη φορά ότι τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση είναι αρκετά.
«Με αφετηρία τη δική μας κρίση, εμπλουτίστηκε το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Πρόκειται για μεγάλη επιτυχία της Ελλάδας, του ελληνικού λαού, αλλά και όλης της Ευρώπης» τόνισε ο κ. Παπανδρέου αναφερόμενος στην επίτευξη συμφωνίας μεταξύ των «27».
Ανέφερε πολλές φορές ότι η Ελλάδα δεν πρόκειται να ενεργοποιήσει τον μηχανισμό στήριξης της ΕΕ και πρόσθεσε πως η χτεσινή απόφαση αποτελεί μια σαφή ένδειξη ότι η Ελλάδα έχει στο πλευρό της την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ αποτελεί και ένα σαφές μήνυμα προς τις αγορές και τους κερδοσκόπους.
Σε ερώτηση ποιο πλαφόν βάζει η κυβέρνηση στα επιτόκια, για να ζητήσει την ενεργοποίηση του μηχανισμού, απάντησε ότι το χειρότερο θα ήταν να μπαίναμε σε μια λογική των αριθμών, γιατί τότε όλοι θα άρχιζαν να παίζουν μαζί μας. «Αυτό που έχουμε είναι μια ξεκάθαρη δήλωση: Μην παίζετε με την Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παπανδρέου και πρόσθεσε: «Ο μηχανισμός μάς βοηθάει, ώστε να μπορούμε πιο αποτελεσματικά και με μεγαλύτερη ηρεμία να εφαρμόσουμε το πρόγραμμα».
Πρόσθεσε ότι ήδη οι αγορές έχουν αρχίσει να ανταποκρίνονται θετικά και σημείωσε πως η συμφωνία δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά και όλη την ΕΕ.
Ο μηχανισμός αποτελεί μια αξιόπιστη απειλή για να βρει ξανά την ησυχία της η Ελλάδα, είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.
Ακόμη, ανέφερε ότι «η απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να παρατείνει αυτό το προνομιακό καθεστώς, την αποδοχή των ενεχύρων, είναι μια πάρα πολύ σημαντική απόφαση, γιατί διευκολύνει και την αποστολή των ελληνικών τραπεζών».
Αναφορικά με τις γερμανικές προτάσεις για αυστηρότερη επιτήρηση, απάντησε ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει αντίρρηση, ώστε να προληφθούν στο μέλλον περιστατικά παρόμοια με αυτά της Ελλάδας. «Έχουμε ήδη ιδρύσει την ανεξάρτητη στατιστική υπηρεσία και αυτό είναι ένα παρά πολύ θετικό σήμα στην Ευρώπη και διεθνώς. Η Ελλάδα γίνεται από τις πιο διαφανείς οικονομίες στην Ευρωζώνη» ανέφερε.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι το 2010 είναι χρονιά μεγάλων θεμσικών αλλαγών, ενώ σε ερώτηση εάν υπάρχει ενδεχόμενο να ληφθούν νέα μέτρα, απάντησε ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα, τα οποία εγκρίθηκαν από την Κομισιόν και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. «Πιστεύω πως δεν χρειάζονται άλλα μέτρα. Τώρα χρειάζεται η εφαρμογή τους» συμπλήρωσε.
Για τα έως τώρα μέτρα είπε ότι υπάρχουν ήδη αποτελέσματα πέραν των στόχων και ότι αυτό είναι μια πολύ θετική ένδειξη για την μετέπειτα πορεία. «Το ότι πάμε έξω καλά είναι επειδή πήγαμε μέσα καλά» είπε χαρακτηριστικά.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται,

«Τι θα τα κάνουν οι Έλληνες τόσα χρήματα; Καλύτερα να τα μοιραστούμε εμείς…» διαπιστώνει ο Λόρδος. «Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την αγνότητα των κινήτρων μου. Έχω δεσμεύσει την τιμή μου για το αποτέλεσμα» λέει ο τραπεζίτης.
«Ο καθένας έχει το χόμπι του. Θα φροντίσω για τον εαυτό μου��» λέει ο κερδοσκόπος. Μια γελοιογραφία κυριολεκτικά επίκαιρη. Έχει τίτλο «Δάνειο από Αγγλία» και αναφέρεται στα δάνεια του νεότευκτου ελληνικού κράτους αμέσως μετά την απελευθέρωσή του από του οθωμανικό ζυγό. «Η οικονομική βοήθεια για την αγωνιζόμενη Ελλάδα τρόπος εύκολου πλουτισμού από τους ξένους» γράφει η λεζάντα της έκδοσης «Πανόραμα Ελληνικής Επαναστάσεως». Η γκραβούρα βρίσκεται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται, η Ελλάδα… συνεχίζεται. Και θα συνεχίζεται.
Αρκεί να αντιληφθούμε ότι έτσι είναι η διπλωματία: οι άλλοι παίζουν τα παιχνίδια τους και πρέπει κι εμείς να παίξουμε το δικό μας. Χωρίς υποτέλεια και ενδοτισμό. Εφημερίδα Karfιtsa Θεσσαλονίκης

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010

O Γιώργος Καρατζαφέρης, καλεσμένος του Λάμπη Ταγματάρχη

Στην εκπομπή «ΤΑΔΕ ΕΦΗ». 
 
Ο Πρόεδρος του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Γιώργος Καρατζαφέρης, θα είναι φιλοξενούμενος του Λάμπη Ταγματάρχη, σε μια εφ όλης της ύλης συζήτηση για την πολιτική, στην ζωντανή εκπομπή, «Τάδε Έφη», που θα μεταδοθεί την Μ. Δευτέρα 29 Μαρτίου στις 18.30, από το novasports1. Ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ, αναλύει τις θέσεις του κόμματος του απέναντι στα μεγάλα προβλήματα της χώρας.

Το προγαμ(ησ)ιαίο συμβόλαιο ούτως ειπείν...

Σε συνθήκες αγοραίας οικονομίας και διπλωματίας, όταν δηλαδή έχει εξ απαλών ονύχων παραβιαστεί η ευρωζώνη της αγνότητάς σου, ο δεσμός και ο δανεισμός παύουν να διέπονται από όρους μονογαμίας. 

Μπορείς να τους συνάπτεις κατά παντός υπευθύνου κι ανευθύνου, αρκεί να τιμώνται εκατέρωθεν οι όροι των συναλλαγών… Το προγαμ(ησ)ιαίο συμβόλαιο ούτως ειπείν...

 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ: http://www.topontiki.gr/Articles/view/4325

Η Ν.Δ. χαιρετίζει την απόφαση της ΕΚΤ - ΚΚΕ : Κατά - Πεταλωτής: Θετική εξέλιξη....

«Ως Νέα Δημοκρατία χαιρετίζουμε την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για την παράταση ισχύος της δυνατότητας των Τραπεζών να ενεχυριάζουν ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου, προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες της αγοράς σε ρευστότητα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Πάνος Παναγιωτόπουλος.

« Υπενθυμίζουμε ότι, την πρόταση αυτή είχε διατυπώσει, εδώ και καιρό, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αντώνης Σαμαράς και πολύ πρόσφατα την επαναδιατύπωσε κατά τη συνάντηση που είχε στις 16 Μαρτίου στις Βρυξέλλες με τους υπουργούς Οικονομικών του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος», πρόσθεσε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

KKE: Νέα βάρβαρα μέτρα κρύβει η συμφωνία 

Η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα δεν πρέπει να αποπροσανατολιστούν από τη συμφωνία που επήλθε στην ΕΕ και για την οποία πανηγυρίζουν η κυβέρνηση και η ΝΔ. επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ
«Δεν αφορά το λαϊκό συμφέρον. Κρύβει πίσω της νέα βάρβαρα μέτρα για το λαό, κερδισμένοι και πάλι θα είναι οι τραπεζίτες και γενικά η πλουτοκρατία. Καμία συναίνεση στη λαίλαπα, λαϊκή συσπείρωση και δράση, πόλεμος στον πόλεμο των μονοπωλίων και των κυβερνήσεών τους», προστίθεται στην ανακοίνωση. 

Γ. Πεταλωτής: Θετική εξέλιξη

 «Είναι θετικό ότι υπάρχει σχέδιο απόφασης που θεωρούμε ότι μας καλύπτει πλήρως» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, μιλώντας με τους δημοσιογράφους, σήμερα το απόγευμα στις Βρυξέλλες, προσθέτοντας ότι η «απόφαση θα προβλέπει την δημιουργία μηχανισμού κατά βάση ευρωπαϊκού με συμμετοχή του ΔΝΤ».

«Θεωρούμε ότι η δημιουργία μηχανισμού είναι μήνυμα σταθερότητας που θα έχει επιπτώσεις και στην ελληνική οικονομία» είπε ο κ. Πεταλωτής.

Απαντώντας σε ερώτηση ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι «ζητούσαμε (δημιουργία) μηχανισμού στήριξης και ήταν αναμενόμενο ότι θα συμμετείχε το ΔΝΤ».

Ερωτηθείς για το αν ο Έλληνας πρωθυπουργός αποδέχθηκε κείμενο που είχαν συμφωνήσει και διαμορφώσει οι κκ Μέρκελ και Σαρκοζί, ο κ. Πεταλωτής είπε ότι το πνεύμα και οι θέσεις μας είχαν γνωστοποιηθεί στις δύο πλευρές οι οποίες και ανέλαβαν την σύνταξη του σχεδίου το οποίο και ανακοινώθηκε σε σύσκεψη που είχαν στη συνέχεια οι κκ Παπανδρέου, Μέρκελ, Σαρκοζί, Τρισέ, και Ρόμπεϊ.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...